کردستان، استان سبز کشور در حوزه گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به سبز شدن استان کردستان، گفت: در حالی استان کردستان به یکی از اولین استان‌های سبز کشور تبدیل شده که وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی این منطقه از کشور بسیار ویژه بوده و امروز گاز سهم همه مردم استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز کردستان، احمد فعله‌گری، شامگاه _چهارشنبه بیست‌وپنجم بهمن_ در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کردستان، به برخورداری ۱۶۵۰ روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی اشاره و اظهار کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری ۱۱۹ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال در استان کردستان به بهره‌برداری رسید و هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در کل جمعیت استان به ۱۰۰ درصد ارتقا یافته است و جشن پایان گازرسانی نیز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به سبز شدن استان کردستان، افزود: در حالی استان کردستان به یکی از اولین استان‌های سبز کشور تبدیل شده که وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی این منطقه از کشور بسیار ویژه بوده و امروز با تلاش و همت کارکنان شرکت گاز استان کردستان، گاز سهم همه مردم استان است و گسترش شبکه‌های گازرسانی حتی در مناطق صفر مرزی و کوخ نشین شهرستان مرزی بانه نیز مشهود است.

فعله‌گری به تأمین گاز برای صنایع استان هم اشاره کرد و گفت: با اهمیت دادن به تأمین پایدار سوخت واحدهای تولیدی و صنعتی، تعداد واحدهای صنعتی گازدار به بیش از ۲۷۰۳ مورد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: میزان شبکه‌گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر بوده که بیشترین حجم این شبکه‌گذاری‌ها در روستاهای استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اضافه کرد: تعداد مشترکان استان کردستان ۶۲۷ هزار مورد بوده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان از مرز ۶۳۰ هزار مورد عبور کند.

فعله‌گری خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان کردستان در راستای اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها گام‌های بسیار مفیدی برداشته است و با بهینه‌سازی ۵۸۴ مشترک دارای سیستم حرارت مرکزی و ۲ هزار و ۲۸ واحد موتورخانه و هزینه‌کرد ۱۰۸ میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال نسبت به بهینه‌سازی یک میلیون و ۱۴ هزار مترمربع فضای گرمایشی اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: با خدماتی که در نتیجه گسترش شبکه‌های گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان حاصل شده است، مردم به تأمین سوخت خود در سخت‌ترین شرایط و زمستان‌های سرد و سخت ایمان دارند و اعتماد مطلوبی حاصل شده که باعث افزایش رضایت‌مندی نیز شده است.

کد خبر 728326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.