سپاهان و الهلال نسخه باشگاهی ایران و ژاپن

در فاصله ۹ روز از بازی ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا سپاهانی‌ها می توانند با شکست حریف قدرتمند عربستانی خودشان همه معادلات مطرح شده روی کاغذ را به هم بریزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هرچند که عملکرد نهایی تیم‌ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا مطلوب نبود و شاگردان امیر قلعه‌نویی جام را با دست خالی ترک کردند، اما بدون شک نقطه عطف بازی‌های ایران در قطر دیدار در مقابل ژاپن و به خصوص نیمه دوم این مسابقه بود که در تاریخ فوتبال ما به ثبت رسید.

نمایش تحسین برانگیز ایرانی‌ها در مقابل آبی‌های ژاپن در شرایطی سامورایی‌ها را از جام خارج کرد که ژاپنی‌ها طبق آمار و پیش بینی‌ها در برابر ایران تیمی از پیش برنده بودند و در اکثر نظرسنجی‌ها رأی به برتری ژاپن در برابر ایران داده شده بود و همین موضوع انگیزه شاگردان قلعه‌نویی را زیاد کرد تا دست به سنت‌شکنی بزنند و حریف سرسخت و قدرتمند را شکست دهند. برتری ایران در مقابل ژاپن را باید غیرمنتظره‌ترین نتیجه جام ملت‌ها دانست که همین موضوع شیرینی برد را برای ایرانی‌ها چند برابر کرد.

بردن ژاپن در جام ملت‌ها به‌هیچ‌وجه کار راحتی نبود، اما داستان ضعیف و قوی روی کاغذ در زمین برعکس شد و آن نتیجه تاریخی را به ثبت رساند. البته حیف و صد حیف که این برد شیرین با شکست مقابل قطر تلخ شد و ایران نتوانست نمودار موفقیت خودش در این جام را تکمیل کند.

امشب نسخه دیگری از بازی ایران و ژاپن ولی این بار در مسیر باشگاهی آسیا تکرار خواهد شد و سپاهان کم‌امیدتر روی کاغذ باید به دیدار الهلال قوی‌تر روی کاغذ برود و این یعنی شاگردان مورایس کاری بسیار سخت در مقابل حریف خودشان خواهند داشت. در روزهای گذشته در مورد کیفیت فنی سپاهان و بازیکنان ملی پوش این تیم صحبت‌های زیادی مطرح شده است، اما این بار داستان بحث انگیزه و امید به پیروزی است که باید در بین بازیکنان سپاهان به مرحله اجرا برسد.

اگر با یکدیگر تعارف نداشته باشیم و نخواهیم هوادارانه به ماجرا نگاه کنیم الهلال در شرایط فعلی قوی‌ترین و پرمهره‌ترین تیم آسیایی است و همه تیم‌ها در مرحله حذفی از روبه‌رو شدن با این تیم گریزان بودند، اما به هر حال دست قرعه سپاهان را در مقابل الهلال قرار داده که دست بر قضا مثل ژاپنی‌ها پیراهن آبی بر تن می‌کند و در حالت مقایسه‌ای تقابل دارا و ندار را رقم می‌زند.

سپاهانی‌ها اگر نترسند و از الهلال برای خودشان غول نسازند با حمایت ۷۰ هزار نفری هواداران خودشان این فرصت را دارند تا با انجام یک بازی هدفمند مثل نیمه دوم مسابقه ایران و ژاپن نشان دهند که علم پیش‌بینی در فوتبال یک موضوع قطعی نیست و گاهی نیروی اراده می‌تواند همه معادلات را بر هم بزند. در این شرایط برتری سپاهان در مقابل حریف عربستانی فرصت را برای یک افتخار تاریخی دیگر در سطح باشگاهی ایران فراهم می‌کند و این موضوع فقط و فقط در صورتی اجرایی می‌شود که آبی الهلال هم مثل آبی ژاپن قربانی غیرت و تعصب بازیکنان ایرانی شود.

کد خبر 728286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.