اتصال محور عمار یاسر به خیابان شهیدان فاطمی تا پایان سال ۱۴۰۲ + فیلم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ محور عمار یاسر به خیابان شهیدان فاطمی متصل می‌شود.

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به پروژه فاز ۵ محور عمار یاسر اظهار کرد: ادامه تونل غدیر موسوم به فاز ۵ محور عمار یاسر تا پایان سال به خیابان شهید فاطمی متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه ۹۲ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است، افزود: طول مسیری که به صورت تونل احداث شده، ۸۹۰ متر است که در مراحل پایانی قرار دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه پروژه تونل غدیر ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، خاطرنشان کرد: این طرح هم‌زمان در هم‌سطح فاز پنج عمار یاسر از خیابان معلم تا خیابان شهیدان فاطمی در حال اجرا است و بخشی روی سطح پروژه را تشکیل می‌دهد.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه برای این پروژه دسترسی‌هایی نیز به معابر اطراف تعریف شده است، ادامه داد: یکی از دسترسی‌ها احداث رمپ به سمت خیابان انقلاب است که کارکرد ترافیکی پروژه را تکمیل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه فاز پنجم عمار یاسر در ادامه به خیابان رسالت و سپس به میدان سپاه متصل خواهد شد، عنوان کرد: ۷۳ میلیارد تومان مبلغ قرارداد اولیه بوده که با ۲۵ درصد افزایش حدود ۹۲ میلیارد برای احداث سازه اصلی صرف شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه حدفاصل خیابان شهیدان فاطمی تا حریم ریل ۱۲ پلاک دیگر وجود دارد که پس از تملک زمین‌ها آزادشده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون، ۹۸ پلاک به ارزش اعتباری ۶۵۰ میلیارد تومان تملک شده است.

حلوایی‌زاده افزود: اجرای این طرح عمرانی علاوه بر تسهیل در رفت و آمد و کاهش زمان سفر موجب رضایت شهروندان شده است.

به گزارش ایمنا، فاز پنج عمار یاسر پروژه‌ای با قدمت ۵۴ سال است که اتصالات ترافیکی هسته مرکزی شهر قم را تکمیل می‌کند و محور عمار یاسر را به میدان سپاه ارتباط می‌دهد.

برای این پروژه بزرگ تملک ۲۷۵ پلاک برنامه‌ریزی شده که بود که تملک بیش از ۱۰۰ پلاک در دو سال گذشته رقم خورده و بخشی از منابع آن از اراضی ۴۸ هکتاری تأمین شده است.

کد خبر 728187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.