کشف ۵۱۹ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در مرزهای کردستان

رئیس اداره امنیت اقتصادی مرزبانی کردستان گفت: ۵۱۹ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق طی ۱۰ ماه سال جاری در مرزهای کردستان کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سرهنگ محمدرضا صالحی امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم بهمن_ در پنجمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار کرد: کشفیات کالای قاچاق شامل گوشی موبایل، چای خارجی، انواع دارو و سوخت طی سال جاری در استان کاهش داشته اما در سایر کالاها روند افزایشی بوده است.

وی افزود: میزان کشفیات مشروبات الکلی ۷۱ درصد، سیگار ۴۹ درصد، لوازم آرایشی ۶۲ درصد، لوازم برقی و آشپزخانه ۸۷ درصد، تجهیزات ماهواره ۱۳۴ درصد، البسه خارجی ۹۲ درصد، انواع پارچه ۸۷۳ درصد، مواد محترقه ۱۷۸ درصد و لوازم‌التحریر بیش از هزار درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره امنیت اقتصادی مرزبانی کردستان خاطرنشان کرد: در مجموع ۵۱۹ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق طی ۱۰ ماه سال جاری در مرزهای کردستان کشف شده است.

صالحی اضافه کرد: روز گذشته ۴۵ خودروی حامل سوخت قاچاق در استان کشف شد که ۴۶ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کشف ۵۱۹ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در مرزهای کردستان

معیشت ۲۰ هزار خانوار وابسته به مغازه‌های استوک فروشی است

فرزاد سردارزاده، معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۱۲۵ برند در سطح کشور مجوز فعالیت ندارند که از این تعداد، شش برند در استان کردستان فقط از تابلوی برند استفاده می‌کنند و اغلب استوک‌فروشی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بر اساس قانون، فروش اجناس خارجی در داخل کشور ممنوع است ما اینموضوع را بررسی کردیم و حدود ۲۰ روز پیش اخطار لازم را به این واحدها دادیم و بیشتر آن‌ها نیز تحت عنوان حراج غیرقانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه معیشت ۲۰ هزار خانوار وابسته به این مغازه‌های استوک‌فروشی است، ادامه داد: جمع‌آوری این مغازه‌ها برای ما به تنهایی امکان‌پذیر نیست و نظارت و صدور مجوز نهادهای انتظامی و امنیتی را می‌طلبد.

سردارزاده گفت: از ابتدای سال جاری بر اساس قانون همه واحدهای تولیدی و توزیعی لوازم یدکی خودرو مکلف به شناسه‌دار کردن محصولات خود شدند که نام ۵۶ کالای اساسی را وزارت‌خانه اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان کردستان ۱۶ واحد تولیدی لوازم یدکی با هزار کالای شناسه‌دار وجود دارد که اگر کالایی دارای شناسه نباشد قاچاق محسوب شده و از فروش آن ممانعت به‌عمل می‌آید.

کد خبر 728183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.