دستگاه قضایی از آمران به معروف حمایت می‌کند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضائی استان از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت حقوقی و قضائی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان اظهار کرد: در راستای حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در مرکز استان و برخی شهرستان‌ها شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو واجب الهی است که هر شخص وظیفه دارد در جهت احیای این فریضه الهی تلاش کند، افزود: در قانون به موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده است و امیدواریم با ابلاغ قانون جدید عفاف و حجاب هر دستگاهی بتواند به وظایف خود در این راستا عمل کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خواستار اجرا و پیگیری تفاهم‌نامه بین دستگاه قضائی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شد و همکاری میان دستگاهی در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر را مهم و مؤثر تلقی کرد.

وی با تاکید بر انتخاب افراد اصلح در بحث امر به معروف و نهی از منکر گفت: بسیج وظیفه دارد افراد صلاحیت‌دار را به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر معرفی کند و این ستاد افراد واجد شرایط را به دادستانی معرفی می‌کند و دادگستری استان پس از آموزش افراد برای آنان کارت ضابطیت صادر می‌کند.

محمدباقر اسلامی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان نیز در ادامه گفت: وظیفه آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر را دادگستری استان بر عهده دارد، در این راستا در سال‌جاری دو نوبت کلاس برگزار شده است و در مجموع ۵۳ نفر معرفی شدند که پس از پایان جلسات آموزشی برای آنان کارت ضابطیت صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: معاونت منابع انسانی دادگستری کرمان آمادگی آموزش ضابطین در شهرستان‌ها را دارد که لازم است ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی مناسب را با دادستان‌ها در شهرستان‌ها برقرار کند.

کد خبر 728168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.