افزایش دسترسی شهروندان به داده‌های شهری در بارسلونا

بارسلونا از یک پورتال داده پرده‌برداری کرده است که به عموم شهروندان امکان دسترسی به تمام داده‌های شهر را به روشی ساده و سریع می‌دهد و با این کار بر اصل شفافیت حکمرانی محلی تاکیده کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بارسلونا از افزایش دسترسی به داده‌های شهری به‌واسطه توسعه یک پورتال داده جامع خبر داد که امکان دسترسی به تمام داده‌های شهر به عموم مردم را به روشی ساده، شهودی و سریع از طریق روش‌شناسی مدیریت چابک ارائه می‌دهد.

افزایش دسترسی به داده‌های شهری

اداره داده‌های شهری بارسلونا به‌دنبال آزادسازی دسترسی و استفاده از داده‌های آماری مربوط به شهر است که پیش از این در وب‌سایت‌های مختلف تقسیم می‌شد و به این ترتیب یک پورتال جدید را توسعه داده است.

ابزار جدید علاوه بر داده‌هایی که توسط شورای شهر نگهداری و مدیریت می‌شود، تاریخچه، تحولات اخیر و وضعیت فعلی شهر را شرح می‌دهد و به زبان‌های کاتالانی، اسپانیایی و انگلیسی در دسترس است.

سایت جدید شامل داده‌ها، اسناد، نظرسنجی‌ها، نقشه‌ها و سایر محتواها است که به کاربران امکان می‌دهد وضعیت و تحولات بارسلونا را از منظرهای مختلف جمعیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی یا سیاسی مشاهده، بررسی و تجزیه‌وتحلیل کنند.

افزایش دسترسی شهروندان به داده‌های شهری در بارسلونا

اداره اطلاعات شهرداری اظهار کرد که ابزار جدید ارائه داده‌های بارسلونا، اطلاعات را به‌صورت موردی و برحسب زمان ارزش‌گذاری می‌کند و به‌طور مکرر به‌روزرسانی می‌شود.

این ابزار توسط مؤسسه فناوری اطلاعات شهرداری انجام شده و توسعه پروژه طی دو سال گذشته از روش‌شناسی چابک استفاده کرده است که معمولاً در بخش عمومی مورد استفاده قرار نداشت و امکان بررسی و ایجاد تغییرات را در طول فرآیند فراهم می‌کرد.

وب‌سایت داده بارسلونا از این پس درگاه دپارتمان آمار و انتشار داده‌ها، وب‌سایت اقتصاد بارسلون و سرویس داده‌های باز را برای انتشار داده‌های فعال طی دو دهه گذشته اضافه و با سایر خدمات شهری مانند ثبت نظرسنجی‌ها و مطالعات نظری و مخزن اسناد شهر ارتباط برقرار می‌کند. هدف از این اقدام افزایش حجم بازدید از وب‌سایت‌های شهرداری است.

داده‌های بارسلونا با نرم‌افزار منبع باز توسعه داده شده‌اند که امکان بازتولید آن را برای سایر مؤسسات دولتی یا خصوصی آسان می‌کند. همچنین از قابلیت‌های مخزن کلان داده شهری (CityOS) و ظرفیت تحلیلی آن نهایت استفاده را می‌برد.

افزایش دسترسی شهروندان به داده‌های شهری در بارسلونا

کد خبر 728086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.