تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده زنجان

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر زنجان گفت: برای تشویق در ساخت‌وساز، صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده با تخفیف ۱۰۰ درصدی ارائه می‌شود.

‌حسین حمزه‌لو پاک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: شهر زنجان دارای ۲۰ محله فرسوده است که در این مناطق صدور پروانه با تخفیف ۱۰۰ درصدی انجام می‌شود.

وی، فاطمیه پرسپولیس، شهرک شهدا، کوی بیت‌المقدس، محله بابائیان، مزار بالا، شهرک راه‌آهن، گویجیک‌آباد، اسلام‌آباد، نجف‌آباد، سایان و مهدیه، کوی وحدت، درمانگاه، کوی سعیدیه، بلوار پایین، شورجه و فرودگاه را جزو این محلات برشمرد و افزود: در سال جاری هم این تخفیف شامل بافت فرسوده شهر زنجان بود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه بر اساس بودجه‌ریزی سال آینده، تخفیف پروانه ساختمانی فضاهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی از ۴۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: میزان تخفیف صدور پروانه برای فضاهای اداری و درمانی مؤسسات خیریه از ۷۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

حمزه‌لو پاک ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تخفیف جایزه خوش‌حسابی صدور پروانه ساختمانی به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاران لحاظ شده بود که با رأی اعضا به ۹۹ درصد افزایش پیدا کرد.

وی در ارتباط با املاک فاقد پایان کار نیز گفت: املاکی که ساخت آن به قبل از سال ۱۳۹۲ و ماقبل آن مربوط است در صورت پرداخت مطالبات و عوارض ساختمانی با تخفیف عوارض ۷۰ درصدی جایزه خوش‌حسابی تعلق می‌گیرد.

رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه ارائه تخفیف در بخش‌های مختلف با هدف ایجاد مشوق در ساخت‌وساز انجام می‌شود، اضافه کرد: البته در بحث صدور مجوز ساخت‌وساز در برخی از شهرک‌های زنجان نیز تغییراتی نسبت به سنوات گذشته ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس در محلاتی که ساخت‌وساز کمتر بوده و بافت فرسوده بود، تعداد واحدهای مجاز برای ساخت افزایش پیدا کرد تا موجب تشویق شهروندان شود.

به گزارش ایمنا، بر اساس لایحه از مجموع بودجه بودجه ۳۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی سال آینده شهرداری زنجان ۱۶ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال معادل ۵۷ درصد به بودجه عمرانی اختصاص دارد.

همچنین ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال، معادل ۴۲ درصد به بودجه جاری تعلق دارد و هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال نیز تعهدات سنواتی یا دیون است.

در حوزه درآمدی هم در ردیف کدهای درآمدی بودجه سال آینده فروش املاک به میزان هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، عوارض اقتصادی شهری ۷۷۰ میلیارد ریال و عوارض عمومی نیز به مبلغ ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

کد خبر 728066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.