صدور تفکر پاسداری به کشورهای حوزه مقاومت/ شهید حججی؛ الگویی برای پاسداران جوان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان شهید حججی را الگویی برای پاسداران جوان دانست و گفت: توانسته‌ایم تفکر پاسداری را به حوزه مقاومت صادر کنیم، با وجودی که مردمان غزه اهل تسنن هستند، اما تفکر آن‌ها پاسداری و حسینی است.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روز پاسدار به تبیین پرداخت و اظهار کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی هویت پاسداری است اما حفظ انقلاب به معنای حفظ وضع موجود نیست.

وی افزود: انقلاب در ذات خود حرکتی پیش‌رونده و پیش‌برنده همراه با شتاب و پیشرفت به سمت هدف‌های ترسیم شده است و این اهداف توسط بزرگان دینی ما تبیین شده‌اند و پاسداران ثابت کرده‌اند که می‌توانند از این انقلاب محافظت کنند و همواره این مهم را ثابت کرده‌اند.

هر جا فتنه برای سرنگونی انقلاب به پا شد، پاسداران پیش‌قدم شدند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به حراست پاسداران از انقلاب در دوران دفاع مقدس، غائله کردستان، ترورهای منافقین، هواپیماربایی، ترکمن‌صحرا و خلق عرب گفت: هر جا فتنه و غائله‌ای برای سرنگونی انقلاب به پا شد، پاسداران پیش‌قدم شدند.

وی در خصوص نام‌گذاری سوم شعبان به نام روز پاسدار عنوان کرد: امام حسین (ع) از انقلاب پیامبر در برابر فتنه‌های منافقین و یهودیان زمان با نثار خون خود و اسارت خاندان رسالت دفاع کرد و فرمود که این مسیر همان مسیر جدم رسول‌الله است و باید فاتحه آنچه را که شما اسلام می‌نامید را خواند، بنابراین نامیدن روز سوم شعبان به نام روز پاسدار یعنی پاسداران ما به پیروی از امام حسین (ع)، شهادت، ایثار، جان‌فشانی و ولایتمداری را زنده کردند.

دینداری مهم‌ترین مؤلفه پاسداری است

حجت‌الاسلام صادقی مهم‌ترین مؤلفه پاسداری را دینداری عنوان کرد و گفت: اگر پاسداران ما دیندار و با اخلاص باشند ولایتمدار و بصیر نیز خواهند بود؛ حضرت ابوالفضل (ع) نیز نافذالبصیرة بود؛ به این معنا که به‌موقع عمل می‌کرد و اوامر ولی امر خود را اجرا می‌کرد.

وی تاکید کرد: کسی را می‌توان بصیر دانست که عکس‌العمل مناسب و به‌موقع در هر زمان داشته باشد و در مسیر پیروی از ولی امر خود نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب‌تر از امام جامعه حرکت کند و، در ماجرای توابین دیدیم که این گروه علی‌رغم اینکه توبه کردند، اما بصیرت نداشتند و برای همین نتوانستند به یاری امام خود بشتابند.

صدور تفکر پاسداری به کشورهای حوزه مقاومت/ شهید حججی؛ الگویی برای پاسداران جوان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه اخلاص، توکل، توسل، ایثار، انس با قرآن، مردم یاری و مردم داری از جمله ویژگی‌های پاسداران ما است، گفت: اگر در جایی زلزله یا سیل رخ دهد اولین کسانی که به کمک مردم می‌روند پاسداران هستند و آخرین کسانی هم که از آنجا بیرون می‌روند پاسداران هستند؛ در دوران شیوع کرونا نیز که همه مردم وحشت داشتند، پاسداران دل شیر داشتند و به کمک کادر درمان شتافتند.

شهید حججی؛ الگویی برای پاسداران جوان

وی صفت پاسدار را بصیرت و روشنگری قلمداد کرد و الگوی پاسداران جوان را از نسل امروز شهید حججی دانست و افزود: شهید حججی همه ویژگی‌های پاسداری را داشت تا جایی که رهبر معظم انقلاب او را حجت خدا معرفی کرد و این بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی دیگری برای پاسداران دانست و گفت: شهید سلیمانی خدامحور، شجاع، مردمی، ولایتمدار و بصیر بود؛ در عبادت کم نمی‌گذاشت و به نماز اول وقت و تهجد در نیمه‌های شب پایبند بود و الگوی شایسته‌ای برای پاسداران است.

وی حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و حضرت علی‌اکبر (ع) را به عنوان مظهر ادب و الگو برای پاسداران جوان قلمداد و ابراز کرد: اخلاص پاسداران نشئت گرفته از بصیرت آن‌ها است؛ پاسدار سیاست‌باز و سیاسی‌کار نیست، اما سیاستمدار است؛ پاسدار عاشق مردم است و دنیاطلب نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با تاکید بر اینکه پاسدار همه وجود خود را برای مردم می‌دهد، به نبرد جبهه مقاومت یمن، سوریه، عراق و غزه در برابر رژیم صهیونیستی اشاره و اظهار کرد: همه مردم جبهه‌های مقاومت که امروز در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی می‌جنگند، تفکر پاسداری دارند و پاسدار شده‌اند.

صدور تفکر پاسداری به کشورهای حوزه مقاومت/ شهید حججی؛ الگویی برای پاسداران جوان

تفکر پاسداری را به حوزه مقاومت صادر کردیم

وی با بیان اینکه توانسته‌ایم تفکر پاسداری را به حوزه مقاومت صادر کنیم، گفت: با وجودی که مردمان غزه اهل تسنن هستند، اما تفکر آن‌ها پاسداری و حسینی است.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی در توصیه به پاسداران جوان عنوان کرد: این لباس سبز حرمت دارد و به پاسداران آبروی مضاعف و عزت مضاعف خواهد داد و لباس مقدسی است.

وی با اشاره به آرم و آیه حک شده «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه» روی لباس پاسداران تاکید کرد: مفهوم این آیه روی لباس پاسداران این است که پاسدار باید برای حفظ انقلاب همیشه آماده باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: پاسداران همه چیزشان به ولایت ملبس است، مقام معظم رهبری با دیدن پاسداران شاد می‌شوند چون سربازان ولایت هستند و هر کس بخواهد عاقبت بخیر شود، نباید از این مسیر جدا شود؛ هر کس از ابتدای خلقت حضرت آدم تا روز قیامت از پرچم ولایت جدا شود، زیر بیرق شیطان خواهد رفت و عاقبت به شر خواهد شد.

کد خبر 728055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.