مناسب‌سازی شهر بلژیکی برای معلولان با نصب رمپ‌های رایگان

شهرداری گنت برای افزایش فراگیری شهر و بهبود تردد معلولان، رمپ ویلچر رایگان برای مغازه‌ها و رستوران‌ها فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهرداری گنت در حال همکاری با کسب و کارهای کوچک محلی است تا رمپ‌های سیار را آزمایش کند که می‌توانند به‌راحتی در ورودی مغازه‌ها و رستوران‌ها نصب شوند. اگر پیاده‌سازی این طرح با موفقیت انجام شود، مقامات محلی قصد دارند رمپ‌های رایگان را در تلاش برای افزایش دسترسی به محیط شهری برای افراد دارای مشکلات حرکتی توزیع کنند. در حال حاضر از صاحبان فروشگاه‌های تجاری کوچک و مؤسسات مواد غذایی خواسته شده تا برای آزمایش رمپ‌ها، داوطلب شوند.

پس از پایان مرحله بازخورد، شهر قصد دارد ۳۰۰ رمپ خریداری کند که ۳۰ درصد از آن‌ها به مؤسسات فرهنگی و مدارس و بقیه به مشاغل شهری اختصاص داده خواهد شد.

آسترید دی برویکر، مدیر فرصت‌های برابر شهرداری گنت در این رابطه توضیح داد که با این سطوح شیبدار، شهر برای کاربران ویلچر، افرادی که واکر دارند یا والدینی که دارای کالسکه هستند بسیار فراگیر می‌شود.

این رمپ‌ها راه‌حلی سریع برای دسترسی بیشتر همه افراد دچار ناتوانی‌های حرکتی به همه امکانات و مکان‌های خدماتی شهر است و شهرداری با این طرح قصد دارد تا کسب‌وکارهای بیشتری را برای اجرای مناسب‌سازی تشویق کند. تنها راه دریافت این رمپ‌های رایگان، ثبت نام در وبگاه شهرداری است.

شرط نصب رمپ‌ها این است که نباید پله ورودی بالاتر از ۲۰ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشند، همچنین رمپ شیب‌دار نباید مانع تردد عابران پیاده شود؛ در غیر این صورت، به جای افزایش دسترسی شهروندان، مانع جابه‌جایی بهینه افراد می‌شود.

شهر گنت ۵۲ هزار یورو در این کمپین سرمایه‌گذاری کرده است و امیدوار است که مشاغل بیشتری، مداخلات ساختاری نظام‌مندی را برای بهسازی محیط شهری به نفع شهروندان انجام دهند.

مناسب‌سازی شهر بلژیکی برای معلولان با نصب رمپ‌های رایگان

کد خبر 728049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.