دست بالاتر سپاهان در رویارویی‌ها با الهلال

تیم فوتبال سپاهان در حالی به مصاف الهلال عربستان می‌رود که در دیدارهای رو در رو عملکرد بهتری نسبت به این تیم داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم فوتبال سپاهان در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تاکنون ۳۰ بار برابر رقبایی از کشور عربستان قرار گرفته است که عملکردش در این دیدارها ۱۱ پیروزی، ۱۳ شکست و شش تساوی بوده است. سپاهان در این ۳۰ رویارویی ۳۱ گل به ثمر رسانده است و ۴۹ بار دروازه‌اش مقابل رقبای سعودی باز شده است. گفتنی است در این آمار شکست انضباطی سه بر صفر سپاهان برابر الاتحاد در مرحله گروهی فصل جاری لحاظ شده است.

الاتحاد، الشباب، الاتفاق، الهلال، الاهلی، النصر و التعاون رقبای عربستانی سپاهان در ادوار گذشته بوده‌اند که در این بین الاتحاد با ۸ رویارویی بیشترین جدال با سپاهان را داشته است.

در بین تیم‌های عربستانی، سپاهان بهترین نتایج را برابر الشباب با چهار پیروزی و دو تساوی از شش بازی داشته است و ضعیف‌ترین نتایج را برابر الاهلی با یک برد، ۳ شکست و ۲ تساوی و النصر با دو شکست ثبت کرده است.

سپاهان و الهلال تاکنون چهار بار سابقه تقابل با یکدیگر را دارند که هر چهار دیدار مربوط به مرحله گروهی بوده است. در آمار دیدارهای رو در روی این دو تیم، سپاهان دست بالاتر را دارد و دو بار رقیب عربستانی خود را شکست داده است، یک دیدار دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است و در یک دیدار نیز الهلال پیروز بوده است. بدین ترتیب سپاهان شاید از معدود تیم‌های آسیایی باشد که در دیدارهای رو در رو مقابل پرافتخارترین تیم آسیا آمار بهتری داشته است.

محمود کریمی، مهدی سیدصالحی و جواهیر سوکای هر کدام با به ثمر رساندن ۳ گل برابر حریفان عربستانی بهترین گلزنان سپاهان در این تقابل‌ها بوده‌اند.

آمار و ارقام رویارویی‌های سپاهان برابر تیم‌های عربستان به شرح زیر است:

دست بالاتر سپاهان در رویارویی‌ها با الهلال

کد خبر 728037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.