اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مدیریت بحران به مازندران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با پیگیری‌های انجام شده حدود یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار استان مازندران اختصاص یافت که تا پایان سال بر مبلغ این اعتبارات افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدحسن نامی شامگاه _سه‌شنبه، بیست‌وچهارم بهمن_ در حاشیه افتتاح ۷۶۵ پروژه روستایی مازندران در جمع خبرنگاران حوزه پیشگیری را مهم‌تر از مقابله بیان و اظهار کرد: در این حوزه طرح‌های متعددی دستور کار بود، چرا که مسیرهای سیلابی زیادی در مازندران وجود دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی این استان باید به لایروبی رودخانه‌ها توجه ویژه شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در حوزه هدایت آب‌های سطحی آبخیزداری باید به صورت جدی ورود پیدا کند، گفت: ورود به موقع به آبخیزداری سبب کاهش خطرات و مانع از بین رفتن طبیعت می‌شود.

نامی با اشاره به پیگیری استاندار مازندران جهت جذب اعتبارات برای مقابله با بلایای طبیعی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده حدود یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار این استان اختصاص یافت که تا پایان سال بر مبلغ این اعتبارات افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: سال آینده اعتبار ویژه‌ای در حوزه مقابله با سیلاب و آتش‌سوزی برای مازندران در نظر گرفته شده است.

این مسئول با بیان اینکه در مازندران سالانه هشت الی ۱۰ میلیارد متر مکعب آب شیرین وارد دریا می‌شود، افزود: برای جلوگیری از این امر باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

کد خبر 728024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.