رونق گردشگری در توسعه استان خراسان جنوبی نقش بسزایی دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: رونق گردشگری در توسعه استان نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم بهمن_ در نشست کارگروه تخصصی گردشگری در پاویون استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، اظهار کرد: امروز شاهد حضور پرمحتوا و غنی شهرستان‌ها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی خود در این نمایشگاه هستیم.

وی گردشگری را یکی از پیشران‌های مهم اقتصادی عنوان کرد و افزود: در حوزه زیرساختی در استان عقب‌ماندگی تاریخی داریم، چرا که در گذشته توجه کمتری بوده، اما در این ۲ ساله دولت سیزدهم اتفاقات خوبی انجام شده است.

استاندار با اشاره به کلنگ‌زنی و تأمین زیرساخت‌های راه‌آهن در استان، تصریح کرد: برای این طرح ملی ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که بخش قابل توجهی از آن در خراسان جنوبی است.

قناعت به اتصال خراسان جنوبی به خط انتقال گاز دشتک زابل با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان اشاره کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه توسعه زیرساخت‌های استان انجام شده و در همین مرحله متوقف نمی‌شود.

وی با اشاره به خشکسالی‌های ۲۰ ساله در استان گفت: انتقال آب دریای عمان در دست اجرا بوده و تا پایان سال ۱۴۰۴ با حجم سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب برای استان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی ایمیدرو نیز از پساب فاضلاب شهرستان آب مورد نیاز فولاد تأمین خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد استان به راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان بعد ۱۰ سال اشاره کرد و افزود: فاز یک فولاد قائنات نیز بعد از ۱۵ سال انتظار با ۸٫۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و افتتاح فاز دو آن با هدف تولید شمش فولاد با اعتبار ۷٫۵ میلیارد تومان درحال پیگیری است.

قناعت با بیان اینکه در تمام بخش‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم، اما حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مقفول مانده، تصریح کرد: ما در استان ۹ اثر ثبت جهانی و بیش از هزار اثر ثبت ملی داریم که باید به خوبی معرفی شوند.

وی بر ضرورت تدوین هرچه سریع‌تر سند گردشگری استان تأکید کرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: گردشگری یکی از پیشران‌های اقتصادی بوده که با رونق آن، فروش هرچه بیشتر صنایع‌دستی، محصولات استراتژیک و افزایش توان اقتصادی در شهرستان‌ها و استان را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 728022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.