۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
جمعه مسجد اردبیل پایگاه ملی شد

با حضور استاندار اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از الواح ثبتی پایگاه ملی جمعه مسجد اردبیل و ثبت شهر اردبیل در فهرست فدراسیون جهانی شهرهای گردشگری رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، عصر امروز _بیست و چهارم بهمن_ با حضور استاندار اردبیل در سالن شماره ۴۱ نمایشگاه گردشگری تهران از الواح ثبتی پایگاه ملی جمعه مسجد اردبیل و ثبت شهر اردبیل در فهرست فدراسیون جهانی شهرهای گردشگری رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در حاشیه مراسم رونمایی از این الواح ثبتی اظهار کرد: بنای تاریخی جمعه مسجد اردبیل یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی استان است که به عنوان یکی از اولین آثار استان اردبیل در سال ۱۳۱۵ به ثبت ملی رسیده و مطالبه عمومی تبدیل این بنا به پایگاه ملی بود.

حسن محمدی ادیب با اشاره به تأثیر ایجاد پایگاه ملی در حفاظت و ساماندهی جمعه مسجد، افزود: این بنا یکی از قدیمی‌ترین مساجد منطقه آذربایجان است و اهمیت آن دلیلی برای تبدیل جمعه مسجد اردبیل به پایگاه ملی میراث‌فرهنگی بود که با موافقت وزارت میراث‌فرهنگی این اتفاق افتاد.

جمعه مسجد اردبیل پایگاه ملی شد

وی تاکید کرد: جمعه مسجد اردبیل سومین پایگاه ملی میراث‌فرهنگی استان اردبیل بعد از پایگاه‌های ملی شهر یئری و کنزق است و علاوه بر آن دو اثر ثبت جهانی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و کاروانسرای سنگی صائین نیز در اردبیل قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل ادامه داد: همچنین امروز از لوح ثبتی شهر اردبیل در فهرست فدراسیون جهانی شهرهای گردشگری نیز رونمایی شد که اتفاق مهمی برای توسعه گردشگری اردبیل محسوب می‌شود.

محمدی ادیب تصریح کرد: شهرهای بزرگ جهان که در زمینه گردشگری فعال هستند برای تبلیغات، برندسازی و ارتقای سیمای گردشگری در این فدراسیون عضو می‌شوند، عضویت شهر اردبیل در این فدراسیون جهانی می‌تواند در معرفی ظرفیت‌ها در سطح جهانی مؤثر باشد

کد خبر 728017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.