احتمال بازگشت برف و کولاک به مناطق کوهستانی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: از روز پنجشنبه هفته جاری با تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان، کولاک برف و یخبندان در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مرتضی مینویی ظهر امروز _سه شنبه بیست‌وچهارم بهمن_ در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار جوی نارنجی اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب بارش باران در مناطق گرمسیری و بارش برف و مه در مناطق سردسیر و کوهستانی می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا شب شنبه در تمام نواحی استان حاکم خواهد شد، افزود: با توجه به وزش باد به نسبت شدید در این بازه زمانی، احتمال کولاک برف و اختلال در تردد جاده‌ای در ارتفاعات و مناطق کوهستانی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها، دستگاه‌های خدمات رسان اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و برای مواجهه با این شرایط آماده باشند.

مینویی، خواستار صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم در تردد به مناطق کوهستانی، اطمینان از سلامت فنی خودرو و لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی شد.

وی با تاکید بر محکم کردن سازه‌های سبک و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده، یادآور شد: دستگاه‌های خدماتی و امدادی استان نیز برای نمک‌پاشی و برف روزی معابر کوهستانی آمادگی داشته باشند.

کد خبر 727967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.