حمایت مدیریت‌ شهری قزوین از حلقه‌های میانی در برپایی جشن نیمه شعبان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین از حلقه‌های میانی در برگزاری جشن نیمه شعبان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه هماهنگی برگزاری جشن نیمه شعبان در دفتر معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهری بعدازظهر امروز -سه‌شنبه بیست‌وچهارم بهمن- برگزار شد و در این جلسه مسئولان حاضر در جلسه به ارائه نظرات، پیشنهادات و راهکارها و جمع‌بندی مباحث و تقسیم کار بین دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی جهت برگزاری جشن بزرگ مردمی نیمه شعبان در قزوین پرداختند.

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر قزوین در این جلسه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین از حلقه‌های میانی در برگزاری جشن نیمه شعبان حمایت می‌کند، اظهار کرد: سال گذشته از ۲۰۰ مجموعه مردمی حمایت‌های اولیه صورت گرفت تا بتوانند جشن اعیاد شعبانیه را برگزار کنند.

وی اضافه کرد: برای ابراز ارادت به ساحت مقدس امام زمان (عج) و برگزاری جشنی منسجم و باشکوه، حمایت از حلقه‌های میانی توسط شورا و شهرداری قزوین انجام می‌شود ضمن اینکه در فضایی شاد و مفرح با حضور مجموعه‌های مردمی، مباحث تبیینی پیرامون فرهنگ ظهور و مهدویت هم بیان شود.

عضو شورای شهر قزوین بر برپایی غرفه‌هایی جهت خدمات رسانی به مردم، برگزاری پویش‌هایی همچون دعای فرج و عهد یک هفته پیش از نیمه شعبان و فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب برای مجموعه‌های مردمی در طول مسیر اجرای جشن تأکید کرد و گفت: جشن خیابانی نیمه شعبان در شهر قزوین با رویکرد مردمی برگزار می‌شود.

اللهیاری افزود: رویکرد مجموعه مدیریت شهری، برگزاری کردن جشن نیمه شعبان با مشارکت مردم است. باید شرایطی فراهم شود تا با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود، جشن نیمه شعبان امسال با شکوه و عظمت بیشتری در شأن حضرت مهدی (عج) برگزار شود.

وی ادامه داد: حتماً باید جنبه مردمی بودن جشن نیمه شعبان رعایت شود و برای این منظور حلقه‌های میانی تقویت و ساماندهی خواهند شد. همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی ظرفیت‌های خود را پای کار آورند و در این راستا برای ۳۱ دستگاه انتظاراتی متناسب با ماهیت کاری دستگاه‌ها تعریف شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین بر سهیم کردن کودکان در جشن نیمه شعبان تأکید کرد و گفت: این جشن با محوریت حوزه کودک و نوجوان در فضایی شاد برگزار شود. سه مسیر برای برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان پیشنهاد شده که شامل خیابان شهدا، خیابان خیام و بلوار غدیر است که بر روی خیابان شهدا بیشتر اجماع وجود دارد.

اللهیاری بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی با تمام توان در برگزاری این جشن بزرگ تأکید کرد و افزود: دبیرخانه برگزاری جشن نیمه شعبان در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین دایر می‌شود و دبیری ستاد هم بر عهده ریاست این سازمان است.

وی ادامه داد: تقسیم کار خوبی بین دستگاه‌های متولی امر صورت گرفته و پیشنهاد می‌شود برنامه‌ها در فضایی شاد و مفرح بیشتر با محوریت حوزه کودک و نوجوان و خانواده تدارک دیده شود. برای برپایی ایستگاه‌های پذیرایی هم با برگزاری نشست‌های تخصصی جهت هماهنگی بیشتر در اجرای برنامه‌ها، هیئات، کانون‌های مساجد و نهادهای مردمی با تمام ظرفیت وارد میدان شوند.

کد خبر 727953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.