مراسم تشییع پیکر «جبار نوید» عکاس قدیمی گیلان برگزار شد

مراسم تشییع «جبار نوید» عکاس پیشکسوت و قدیمی گیلانی صبح امروز سه شنبه بر روی دستان جمعی از هنرمندان، هنردوستان و مسئولان در بندرانزلی برگزار شد.

شعبان جعفری رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی در حاشیه مراسم تشییع پیکر جبار نوید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: «جبار نوید» عکاس قدیمی گیلان به دلیل عارضه قلبی در بخش CCU بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی بستری بود که در ساعت ۲۳ شامگاه جمعه بیستم بهمن در سن ۱۰۷ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

وی افزود: «جبار نوید» عکاس محبوب بندرانزلی یکی از اسطورهای شهر بود که حدود ۷۰ سال در بلوار ساحلی با ثبت تصاویر بسیاری از شهروندان و گردشگران لحظات و خاطرات خوشی را برای آن‌ها رقم زد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی خاطرنشان کرد: نوید هنر عکاسی را از دوران جوانی و با دوربین عکاسی آنالوگ و امکانات بسیار اندک آغاز کرد و در دوران عمر پربرکت خود با مهربانی و اخلاق بسیار حسنه‌ای که داشت از احترام و محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم استان گیلان و شهر انزلی برخوردار بود.

جعفری تصریح کرد: با وجود اینکه زمان برگزاری تشییع «جبار نوید» در شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی شده بود انتظار می‌رفت شهروندان با حضور گسترده در مراسم تشییع، بدرقه باشکوهی با این هنرمند محبوب داشته باشند اما خواسته و انتظار ما محقق نشد.

وی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرانزلی به پاس سال‌ها فعالیت ارزشمند «جبار نوید» مجسمه وی را احداث و در خردادماه سال گذشته در بلوار ساحلی، با حضور این هنرمند رونمایی کرد، اما افرادی معلوم الحال مجسمه را شکستند و با اقدام وقیحانه خود به هنرمند شهرمان بی احترامی کردند؛ در تلاشیم تا بتوانیم هر چه سریع‌تر مجسمه را بازسازی و احیا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی با بیان اینکه احترام به پیشکسوتان تمام عرصه‌های هنری، فرهنگی و ورزشی باید در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه شود، گفت: شخصیت اخلاقی و فعالیت هنری افرادی همچون «جبار نوید» باید به عنوان الگو به کودکان و نوجوانان و علاقه مندان هنر عکاسی معرفی شود.

جعفری خاطرنشان کرد: مراسم سومین روز درگذشت «جبار نوید» روز پنج شنبه بیست و ششم بهمن از ساعت ۱۵ تا ۱۶ عصر در مسجد محمدی گلزار شهدای بندرانزلی برگزار خواهد شد، لذا از همه شهروندان و هنردوستان دعوت می‌کنیم با شرکت در مراسم ختم این هنرمند گیلانی، موجب تسلی خاطر بازماندگان و شادی روح آن مرحوم شوند.

به گزارش ایمنا، «جبار نوید» معروف به «نوید عکاس» متولد ۱۲۹۵ در بندرانزلی بود و این هنرمند پیشکسوت سال‌ها در آسایشگاه سالمندان سرای محبت شهر زندگی می‌کرد.

کد خبر 727947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.