رفع تعرض ۵۹ هکتار از اراضی بیت المال در استان اردبیل

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اجرای حکم ۱۲۴ هکتار از اراضی بیت‌المال به ارزش به ارزش یک هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان و رفع تعرض ۵۹ هکتار از اراضی بیت‌المال استان انجام شده است.

به گزارش ایمنا از اردبیل، مهدی نوظهور، امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم بهمن_ در جلسه تشریح عملکرد یگان حفاظت در دو سال گذشته اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۱۰۹ فقره پرونده را به مرحله اجرای حکم رسانده است.

وی وظیفه اصلی یگان حفاظت را پاسداری از زمین‌های دولتی و مقابله قاطع با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی برشمرد و افزود: در این مدت با اجرای حکم قضائی ۱۲۴ هکتار زمین از اراضی بیت‌المال به ارزش یک‌هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان آزادسازی و به مساحت اراضی ملی استان اردبیل افزوده شده‌است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: طبق اعلام معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، یگان حفاظت از اراضی استان اردبیل در بحث اجرای حکم قضائی مجموعاً با ۱۷۱ درصد افزایش عملکرد و اقدامات در سال ۱۴۰۲ در بین سه استان برتر کشور قرار دارد.

نوظهور گفت: با حمایت‌های معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران شش هزار و ۲۰۰ مرحله گشت حفاظت از اراضی در سطح استان اردبیل تا به امروز به اجرا درآمده است.

وی ادامه‌داد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز تعداد ۵۹۵ پرونده حقوقی در این یگان تشکیل شده و در مراحل سیر قانونی قرار دارد.

نوظهور اظهار کرد: هرگونه دخل، تصرف و بهره‌برداری غیرقانونی اشخاص حقیقی و حقوقی از اراضی دولتی و ملی برابر قانون جرم تلقی شده و در مراجع‌قضایی قابل پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: اجرای تعداد ۱۲۶ فقره پرونده وقوع و رفع تعرض به مساحت ۵۹ هکتار از اراضی بیت‌المال به ارزش یک‌هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان از دیگر اقدامات یگان حفاظت از اراضی استان اردبیل در دو سال اخیر است.

وی افزود: یگان حفاظت از اراضی استان اردبیل در حوزه فرهنگ‌سازی و اقدامات پیشگیرانه قدم‌های خوبی برداشته است و جلسات متعددی با دهیاران و شورای روستاها و ساکنان اطراف شهرها با موضوع آشنایی آنان با قانون حفاظت از اراضی برگزار و تعداد چهل و سه‌هزار و پانصد عدد بروشور و تراکت با محتوای آگاه‌سازی و آشنایی با قوانین با همکاری اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اطلاع‌رسانی و چاپ و توزیع کرده‌است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان ضمن تقدیر از اهتمام مدیرکل راه و شهرسازی استان و حمایت‌های مردمی اظهار کرد: هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند هرگونه اخبار، اطلاعات و مسائل مرتبط با زمین‌خواری و تصرف‌های غیر قانونی را از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ "پنل پیامکی ارتباط مردم با یگان حفاظت پیرامون زمین‌خواری "به یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل اطلاع دهند.

کد خبر 727945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.