چرا اتریش چراغ‌های چشمک‌زن توربین‌ها را ممنوع کرد؟

نصب چراغ‌های چشمک‌زن بر بالای توربین‌ها، آلودگی بصری چشمگیری را برای ساکنان اطراف مزارع بادی به وجود می‌آورد و به همین دلیل اتریش قانون ممنوعیت چراغ‌های چشمک‌زن را وضع کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اتریش در حال حاضر دارای هزار و ۴۲۶ توربین بادی است که برای این کشور برق تولید می‌کنند و به همین دلیل یکی از مناطق پیشروی جهان از نظر ظرفیت انرژی تجدیدپذیر است. در ۱۵ سال گذشته تولید برق بادی تقریباً چهار برابر شده است و هدف این است که تا سال ۲۰۳۵ به ۲۰ درصد از ظرفیت کل برسد. فناوری توربین‌های بادی عنصر اصلی در هدف بی‌طرفی آب و هوا در اتریش تا سال ۲۰۴۰ است.

به نظر می‌رسد که حداقل در مورد بعضی از توربین‌های بادی یک مشکل خاص وجود دارد؛ چراغ‌های چشمک‌زن دائمی بر بالای توربین‌ها از سوی مردم به عنوان یک مزاحمت، آلودگی بصری و آزاردهنده برای سلامت روانی تلقی می‌شود.

چرا اتریش چراغ‌های چشمک‌زن توربین‌ها را ممنوع کرد

دلیل اینکه توربین‌های بادی دارای چراغ‌های چشمک‌زن در بالای خود هستند این است که به عنوان چراغ‌های هشداردهنده برای هواپیماهایی عمل می‌کند که در نزدیکی آن‌ها پرواز می‌کنند.

به دلیل اهمیت بالایی که این توربین‌ها برای اهداف اقلیمی اتریش دارند، مقامات فدرال اصلاحیه‌های قانونی را ارائه کرده‌اند که به موجب آن چراغ‌های بالای توربین‌های بادی فقط زمانی می‌توانند چشمک بزنند که هواپیما در حال نزدیک شدن باشد.

چرا اتریش چراغ‌های چشمک‌زن توربین‌ها را ممنوع کرد

کد خبر 727930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.