رشد میزان ولادت در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به روند رشد تولدها در استان گفت: طی ۱۰ ماه سال جاری، ۹۳۷۶ نوزاد در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه متولد شدند.

جواد شاهین فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: طی ۱۰ ماه سال جاری ۹۳۷۶ نوزاد در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه متولد شده‌اند، در حالی که این شاخص در مدت مشابه سال قبل ۸۸۶۴ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه جوانی جمعیت به عنوان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است، افزود: مقایسه داده‌ها روند رشد تولدها در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه را نشان می‌دهد و در بازه زمانه ۱۰ ماه نسبت به مشابه سال قبل افزایش تولدها به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه پیگیری برنامه‌های جوانی جمعیت در قرارگاهی ویژه از محورهای اقدامات در این بخش است، خاطرنشان کرد: از تولدهای به ثبت رسیده طی ۱۰ ماه سال جاری، ۴۴۹۴ تولد از این میزان پسر و بقیه دختر بوده‌اند، همچنین بیش از ۸۵ درصد از زایمان‌ها طبیعی بوده‌اند.

شاهین‌فر با بیان اینکه زایمان‌های بی درد دارویی نیز در این مدت انجام شده است، اضافه کرد: ۵۵.۶۹ درصد از این زایمان‌ها غیردارویی و بقیه دارویی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه «پیشگیری، تشخیص و درمان به موقع ناباروری» از دستورالعمل‌های اصلی دانشگاه است، تصریح کرد: در راستای اجرای این قانون، حمایت از زوجین نابارور با راه‌اندازی و فعال‌سازی خدمات سطح سه ناباروری در بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد و خدمات سطح دو ناباروری در شیروان انجام شده است و در مدت اعلام شده ۵۱۲۱ نفر در مرکز ناباروری بجنورد خدمات دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اجرای مصوبات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گسترش خدمات درمان ناباروری استان و برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای اجرای سیاست‌های جمعیتی را از جمله گام‌های عملیاتی در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت دانست و گفت: کاهش میزان باروری و پیری جمعیت، سرمایه انسانی هر کشور را کاهش می‌دهد؛ این کاهش بر توسعه اقتصادی و افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان نیز تأثیر دارد.

کد خبر 727912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.