پلمب ۸۱۱ پروژه ساختمانی جهت اصلاح و رفع نواقصات در استان اردبیل

رئیس اداره نظام مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: رعایت ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی ساختمان الزامی بوده و در سطح استان نیز ۸۱۱ پروژه ساختمانی جهت اصلاح و رفع نواقصات پلمب شده است.

به خبرگزاری ایمنا از اردبیل، مسعود شهبازی امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم بهمن_ در نشست تشریح عملکرد و خدمات ارائه شده این اداره در ۹۲۲ روز گذشته دولت سیزدهم اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز از تعداد ۵۵۵ مورد از ساختمان‌های در حال احداث در شهرهای استان اردبیل بازدید شده است.

وی افزود: بر اساس ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمام ساختمان‌ها و طرح‌های شهرسازی و عمرانی در استان بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.

رئیس اداره نظام‌مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: به همین منظور اشخاص و افراد یاد شده در ماده ۳۴ قانون نظام‌مهندسی ساختمان موظف هستند در تمام بازدید کارشناسان از مراحل مختلف ساخت‌وساز ساختمان‌های در حال احداث تمام مستندات، اطلاعات و نقشه‌های فنی لازم را در اختیار واحد نظارت عالیه یا ماده ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل قرار دهند.

شهبازی تأکید کرد: مطابق ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، موضوع تخلفات ساختمانی را تا اصلاح و رفع کامل نقایص پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: مطابق ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان نظارت عالیه ما شامل طرح‌های وزارتخانه‌ای و پروژه‌های عمرانی سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی که دارای مقررات ویژه هستند، می‌شود.

رئیس اداره نظام‌مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از مرداد سال ۱۴۰۰ تا امروز، ۳۵۵ دوره آموزشی تمدید و ارتقای پایه اشتغال به کار مهندسان با ۱۴۱۶۴ نفر ساعت برگزار شده است.

وی ادامه داد: در طول ۳۰ ماه کار و خدمت دولت سیزدهم، اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به تعداد ۶۳۷۳ مورد پروانه کار و اشتغال به افراد حقیقی و حقوقی، شرکت‌های ساختمانی، دفاتر خدمات فنی آزمایشگاهی، همچنین مجریان حقیقی و حقوقی حوزه ساختمان‌سازی صادره کرده است.

رئیس اداره نظام‌مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از پلمب ۸۱۱ مورد پروژه ساختمانی و معرفی آن‌ها به شهرداری‌ها و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان جهت اصلاح و رفع نواقصات خبر داد و اظهار داشت: بر اساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی ساختمان در نظارت‌ها و بازرسی‌های به عمل آمده در سطح استان تعداد ۳۷۳ مورد جهت اصلاح امور به اداره کار و تعداد ۲۶۷ نفر از مهندسان ناظر به شورای انتظامی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل معرفی شده و تعداد ۲۴۴ مورد آرای شورای انتظامی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل نیز به‌صورت تمام‌الکترونیک برگزار شد که یکی دیگر اقدامات این اداره در دولت سیزدهم است.

شهبازی افزود: شش آزمون ورود به حرفه در کلیه رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان تا امروز با حضور مهندسان در سطح استان برگزار شده است.

کد خبر 727895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.