۴۵ ساختمان ناایمن در تبریز اخطار گرفتند

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی از صدور اخطاریه برای ۴۵ ساختمان عمومی و دولتی در کلان‌شهر تبریز به دلیل ناایمن بودن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، احمد موقری صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر چند ساختمان‌های غیرایمن و خطرناک به لحاظ سازه‌ای در تبریز می‌تواند بیشتر از این تعداد باشد، اما تاکنون به دستور دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز به ۴۵ ساختمان از طریق شهرداری اخطار داده شده است تا در سریع‌ترین زمان نسبت به ایمن‌سازی آن‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به توجه به موضوع ایمنی در ساختمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی را یکی از اولویت‌های اصلی و مهم دادگستری آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: جلوگیری از هر گونه اتفاقات ناگوار و ریزش اینگونه سازه‌های موجود در شهر که اغلب آن‌ها در مراکز پرتردد و بخش مرکزی واقع شده‌اند، یکی از اهداف اصلی دادگستری استان است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دادگستری آذربایجان شرقی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم این مجموعه با صاحبان و مالکان ساختمان‌های ناایمن که به اخطارهای قضائی توجه نکنند برخورد خواهد کرد، ادامه داد: ما در این خصوص هیچ‌گونه مسامحه‌ای نداریم و با متخلفان و کسانی که به جان و مال مردم توجه نمی‌کنند، برخورد خواهیم کرد.

موقری همکاری نزدیک و فشرده میان دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی و شهرداری تبریز را لازمه تحقق اهداف دادگستری آذربایجان شرقی در راستای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن دانست و مشارکت و همکاری بیشتر مجموعه‌های شهرداری در مناطق مختلف را خواستار شد.

وی پاساژ امت در هسته مرکزی تبریز را یکی از ساختمان‌های بسیار خطرناک این شهر دانست و اضافه کرد: با وجود اینکه از چند سال قبل نسبت به تخلیه این مرکز تجاری اخطارهای لازم داده شده، اما تاکنون اقدامی در این زمینه حاصل نشده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: طرح بازسازی و ایمن سازی مرکز تجاری امت ارائه شده است که باید در سریع‌ترین زمان نسبت به تخلیه آن اقدام شود.

کد خبر 727825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.