برگزاری نخستین جلسه دادگاه علنی بر خط در خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از برگزاری نخستین جلسه دادگاه علنی برخط در دادگستری این استان در روز چهارشنبه خبر داد.

حجت الاسلام رضا براتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی از برگزاری نخستین دادگاه علنی برخط خبر داد و اظهار کرد: برای نخستین‌بار است که مقرر شده با استناد به اصل ۱۶۵ قانون اساسی و با هدف دسترسی بهتر اقشار مختلف مردم به خدمات قضائی و آشنایی بیشتر جوامع هدف با نحوه رسیدگی و کیفیت دادرسی‌ها، این جلسه به صورت علنی و برخط در ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه در شعبه ۱۱ دادگاه تجدید نظر خراسان‌شمالی، برگزار شود.

وی افزود: یکی از اصول مورد نظر در سند تحول قضائی که همواره مورد تأکید رئیس قوه قضائیه نیز بوده و هست، استفاده بیشتر از فناوری‌های نوین به منظور تضمین دستیابی آسان و رایگان همگان به خدمات قضائی است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: موضوع این جلسه اثبات مالکیت و مطالبه خسارت است و سازوکار دادرسی برای افرادی که دسترسی به کد ورود به سامانه برخط را داشته باشند، قابل مشاهده خواهد بود.

براتی‌زاده تصریح کرد: برگزاری دادگاه‌های علنی برخط علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیندهای رسیدگی قضائی، کمک به استحکام مبانی صدور احکام و اتقان آرا، ایجاد و نهادینه‌سازی فضای مباحثه و برقراری زمینه‌های طرح، بیان و ارائه انتقادات سازنده باعث می‌شود محافل علمی و پژوهشی و جوامع دانشگاهی، کارآموزان وکالت و کارآموزان قضائی با صرف وقت و هزینه بسیار کمتر، کسب تجربه جدید داشته باشند.

کد خبر 727797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.