اهدای کتاب به ٢٠ مدرسه مناطق محروم استان همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از توزیع کتاب در ۲۰ مدرسه منطقه محروم استان همدان خبر داد و گفت: در دنیای دیجیتال، کتاب همچنان از محبوبیت ویژه‌ای بین مردم برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسعود ویژه امروز-دوشنبه بیست‌وسوم بهمن‌ماه- در مراسم اهدای کتاب به ٢٠ مدرسه در مناطق کم برخوردار استان همدان، اظهار کرد: مجمع ناشران کتاب دفاع مقدس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کتاب‌هایی با موضوع ادبیات پایداری و دفاع مقدس به ارزش سه میلیارد ریال در مناطق کم برخوردار توزیع می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای این مراسم در راستای توانمندسازی فرهنگی مناطق کم برخوردار است، افزود: با افزایش سرانه مطالعه در کشور به ویژه مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر همدان شاهد توزیع عدالت فرهنگی خواهیم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به گرانی و هزینه‌های بالای تولید کاغذ ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلیل گرانی کاغذ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی سازنده‌ای برای تولید کاغذ انجام و زودی شاهد خودکفایی کاغذ خواهیم بود.

ویژه با اشاره به سبک زندگی جدید که متأثر از فناوری‌های نوین دیجیتالی است، اضافه کرد: تکنولوژی‌های جدید باعث شده برخی از رسانه‌ها به صورت دیجیتالی در اختیار مردم باشد، البته کتاب در بین خوانندگان مقبولیت خاصی قرار دارد.

وجود ۱۴۸۰ کتابخانه در استان همدان

مجتبی قمری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: ۱۴۸۰ کتابخانه مدرسه‌ای در آموزش و پرورش استان همدان برای استفاده دانش‌آموزان وجود دارد.

وی با اشاره به پویش کتاب‌خوانی در مدارس، گفت: فرهنگ هدیه دادن کتاب به مدرسه و دانش‌آموزان ترویج یافته و امید می‌رود سرانه مطالعه افزایش یابد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از اهدای کتاب‌های ادبیات پایداری و دفاع مقدس به مدارس مناطق کم برخوردار در دهه فجر خبر داد و تاکید کرد: مدیران و معلمان به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اهتمام بورزند تا به یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی جامعه عمل بپوشانیم.

کد خبر 727744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.