تخفیف ویژه در بودجه سال آینده شهرداری یزد/ سرانه تفکیک املاک ۱۰ درصد شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: تخفیف قابل توجهی برای مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، ایثارگران، مشمولان قانون جوانی جمعیت و طرح اقدام ملی مسکن در بودجه شهرداری یزد مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، سیدناصر حیدری اظهار کرد: عوارض و بهای خدمات بازنویسی شده ویژگی‌های متعددی به نفع شهروندان داشته است.

وی گفت: از جمله این ویژگی‌ها، تخفیف‌های قابل توجه برای مدد جویان کمیته امداد، بهزیستی، ایثارگران، مشمولین قانون جوانی جمعیت و طرح اقدام ملی مسکن در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری یزد است.

حیدری افزود: شفاف سازی در محاسبه عوارض و حذف فرمول‌های پیچیده، ساده سازی و قابل فهم بودن برای عموم شهروندان از دیگر ویژگی‌های مهم این تعرفه است و قانون گرایی نیز در اخذ عوارض با انطباق بر قوانین شهرداری، قانون درآمد پایدار و آرای عمومی دیوان عدالت است.

وی تصریح کرد: همچنین مشوق‌های بسیار خوب برای شهروندان قانون مدار در نظر گفته شده است به عنوان مثال در املاکی که توسط شهرداری به صورت مجاز تفکیک می‌شود به جای ۴۳ درصد سرانه، تنها ۱۰ درصد اخذ می‌شود.

حیدری ادامه داد: مشوق‌های خوب برای سرمایه گذاران و انبوه سازان در محاسبه عوارض زیربنا و طبقات جا شده، با این توضیح که در سال بعد افزایش ناگهانی عوارض طبقات حذف گردیده و صرفاً عوارض زیربنا با یک شیب منطقی اخذ می‌گردد و این فرمول به نفع شهروندان و سرمایه گذاران خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به حذف عوارض تغییر کاربری به مسکونی، عوارض زیربنای پارکینگ و عوارض تراکم مازاد در سال ۱۴۰۳ گفت: تخفیف‌های قابل توجه برای گروه‌های هدف از جمله مدد جویان کمیته امداد، بهزیستی، ایثارگران، مشمولین قانون خانواده و جوانی جمعیت، مشمولین طرح اقدام ملی مسکن، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ملاک عمل قرار دادن قیمت کارشناسی شده دارایی در محاسبه عوارض و پرهیز از دوگانگی در محاسبه عوارض و در نظر گرفتن یارانه قابل توجه در اخذ بهای خدمات شهرداری از جمله دیگر اقداماتی است که با توجه به این تعرفه انجام خواهد شد.

کد خبر 727737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.