البرز ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری کشاورزی و طبیعی دارد

استاندار البرز با اشاره به اینکه البرز نسبت به سال‌های گذشته حضور قوی‌تر و پررنگ‌تری در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری دارد، اظهار کرد: غرفه البرز از لحاظ فضا و طراحی صورت گرفته پیشرفت قابل توجهی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی امروز _دوشنبه بیست و سوم بهمن_ در بازدید از غرفه استان البرز در اولین روز از هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته واقع در با اشاره به اینکه البرز قابلیت خوبی در زمینه گردشگری کشاورزی دارد، اظهار کرد: البرز قابلیت خوبی در زمینه گردشگری کشاورزی دارد

استاندار البرز با اشاره به حضور البرز با موضوع گردشگری کشاورزی در نمایشگاه افزود: این استان به جهت دارا بودن اقلیم و شرایط جغرافیایی مناسب و برخورداری از باغات و زمین‌های کشاورزی مختلف بهترین کشاورزان و تولیدکنندگان گندم را نیز در خود جای داده و ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری طبیعی و کشاورزی دارد.

عبداللهی اشاره به نامگذاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به عنوان گردشگری سبز، ادامه داد: البرز استانی است که نقاط جنوبی و شمالی آن در فصول مختلف و حتی تابستان تفاوت فاحشی دارد. شهرستان اشتهارد نسبت به شمال استان حدود ۴۰ درجه تفاوت دمای هوا دارد که از ویژگی‌های خاص گردشگری استان البرز است.

به گفته وی با توجه به تأکیدات ریاست محترم جمهور در خصوص گردشگری باید با نگاه ویژه در این صنعت سرمایه‌گذاری شود و فعالیت سفارتخانه‌ها و رایزن‌های فرهنگی در حوزه گردشگری گسترش یابد؛ حتی این قابلیت وجود دارد که معاونت گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی کشور در سفارت‌ها ایجاد شود.

استاندار البرز با اشاره به قابلیت‌های فراوان کشورمان در سه حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع دستی، اظهار کرد: ایران با تاریخ بیش از ده هزار سال می‌تواند سهم بیشتری از صنعت توریسم را به خود اختصاص دهد و نیاز است با آموزش شرکت‌های گردشگری در زمینه گردشگر ورودی به کشور، به افزایش درآمدزایی و اشتغال‌آفرینی در این صنعت پرداخت.

کد خبر 727720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.