کمک ۹۰ میلیارد ریالی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کردستان

مدیرعامل ستاد دیه کشور از تصویب کمک ۹۰ میلیارد ریالی این ستاد برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، علی شمس امروز _دوشنبه بیست‌وسوم بهمن_ در دهمین جلسه هیأت امنای ستاد دیه استان کردستان اظهار کرد: اقدامات بسیار مؤثری در نمایندگی ستاد دیه استان صورت گرفته و کردستان از لحاظ شاخص‌های آماری بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: به‌رغم شرایط نامطلوب اقتصادی، درصد آورده زندانیان جرایم غیرعمد استان بسیار مطلوب بوده که نشان دهنده پیگیری و تعامل خوب مدیران استانی است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور از تصویب کمک ۹۰ میلیارد ریالی ستاد دیه کشور برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان خبر داد و گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران در استان زمینه آزادی تعداد بیشتری زندانی در استان فراهم شود.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری و رئیس نمایندگی ستاد دیه استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ستاد دیه استان عملکرد مطلوبی نسبت به سنوات گذشته داشته که این مهم نشان دهنده تعامل گسترده این ستاد مردمی با خیرین و نیکوکاران کردستانی است.

وی افزود: با کمک خیران و همچنین مساعدت‌های نهاد ریاست جمهوری، بنیاد مستضعفان کشور، ستاد دیه کشور و استان و تسهیلات بانک‌های عامل، اعسار و گذشت شکات از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که بدهی این افراد بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل دادگستری کردستان تاکید کرد: هم اکنون ۳۰۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که بدهی این افراد بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با کمک‌های خیران در جشن گلریزان سال جاری تعداد زیادی از این افراد نیز به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

مجتبی محمدی، مدیرکل زندان‌ها و نایب رئیس ستاد دیه استان کردستان نیز اظهار کرد: مردم نیک‌اندیش کردستان در هر شرایطی برای کمک به هم نوع خود آماده و پای کار هستند و این موضوع نشان دهنده فرهنگ غنی مردم نجیب و نیکوکار استان است.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه مدیرعامل ستاد دیه کشور از عملکرد اعضا هیأت مدیره ستاد دیه استان با اهدا لوح سپاس، تقدیر کرد.

کد خبر 727693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.