مصارف موقوفات استان به عنوان ثمره وقف برای مردم تبیین شود/ لزوم ساماندهی موقوفات بلاتکلیف

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به جایگاه خوب وقف در فرهنگ مردم استان گفت: باید مصارف موقوفات استان برای مردم و به ویژه واقفین تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، غلامعلی دهشیری در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، از وقف به عنوان چشمه همیشه جاری و ساری یاد کرد و اظهار کرد: باید ثمرات و برکات این چشمه برای عموم جامعه و به ویژه واقفین خیِّر، مشهود باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد بر لزوم نظارت بر اجرای نیت واقفین تاکید کرد و افزود: باید ساماندهی موقوفات استان به ویژه موقوفات مهم و اثرگذار به صورت جدی در دستور کار اوقاف استان قرار گیرد.

وی با اشاره به پیگیری خوب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک در صدور اسناد کاداستر موقوفات استان و تقدیر از کسب رتبه نخست کشوری اوقاف استان در اخذ سند کاداستری وقف تصریح کرد: املاک فاقد سند از جمله چالش‌های این اداره کل در جهت حدوث اختلاف با اشخاص و تشکیل پرونده‌های حقوقی می‌باشد که با سند دار شدن این مشکل مرتفع و کاهش ورودی نیز به دستگاه قضائی رقم خواهد خورد و از اموال و املاک وقف میز بهتر نگهبانی می‌شود.

دهشیری به قوی بودن بنیه اعتقادی مردم استان یزد در حوزه وقف اشاره و تصریح کرد: برخی از وقف نامه‌ها که توسط علمای استان تحریر شده افق نگاه و برنامه و مصارف تعریف شده وقف حیرت انگیز است لذا نظارت قوی بر تحقق نیات واقفان مکرم باید مورد توجه جدی اداره کل اوقاف قرار گیرد.

در این نشست حجت الاسلام صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ضمن تقدیر از همراهی رئیس و اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان در خصوص صدور اسناد کاداستر موقوفات استان خواستار همراهی در جهت حل مسائل مربوط به چند موقوفه بزرگ استان شد.

کد خبر 727692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.