یزد؛ پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی، گامی مهم در جهت ارتقا ظرفیت‌های گردشگری کشور

استاندار یزد، رویداد «یزد، پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفت‌وگوی آسیا» را در تداوم سیاست‌های خارجی موفق و فعال دولت سیزدهم دانست و گفت: این رویداد، گامی مهم در جهت ارتقا ظرفیت های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، آئین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، با حضور رئیس جمهور، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، جمعی از مدیران و مسئولین، رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم در تهران و استانداران برگزار شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این آئین، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان گفت: مفتخرم که در تداوم سیاست خارجی موفق و فعال دولت سیزدهم در تنوع بخشی به دامنه روابط خارجی کشور از جمله عضویت در پیمان شانگهای و بریکس و افزایش روابط اقتصادی و گردشگری با کشورهای همسایه، آسیایی و هم پیمانان بین المللی، شاهد انتخاب یزد؛ شهر میراث جهانی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) باشیم.

وی با اشاره به تأثیر عمیق گردشگری به عنوان سومین صنعت بزرگ جهان، در گسترش ارتباطات فرهنگی بین ملت‌ها و تقویت صلح جهانی، اظهار کرد: علیرغم اینکه استان دارالعباده و دارالعلم یزد پنجمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور است اما گردشگری از مهمترین راهبردهای پیشرفت استان محسوب و به اهمیت آن در سند تحولی یزد نوین توجه ویژه‌ای شده است.

استاندار یزد در این راستا ادامه داد: انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت و گوی همکاری آسیایی در سال ۲۰۲۴، گامی مهم و راهبردی در جهت ارتقا ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی همه استان‌های کشور به ویژه سه استان عضو مثلث گردشگری کشور در حوزه‌ی گردشگری بین‌المللی است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: بی تردید مهم‌ترین دستاورد این رویداد مهم، می‌تواند نوید بخش تحقق و ایجاد یک اتحادیه‌ی آسیایی قدرتمند و اثر گذار بین المللی میان کشورهای عضو در راستای شکوفایی اقتصادی، فرهنگی و روابط بین المللی باشد و قدرت تعاملات کشورهای آسیایی را به عنوان هم پیمانان قابل اعتماد در سطح جهانی افزایش دهد.

فاطمی در همین راستا تصریح کرد: این مهم؛ نیاز قاره‌ی کهن آسیا و مورد تاکید اساسنامه‌ی این مجموعه است، دستاورد بزرگی که می‌تواند در تراز پیمان‌های مهمی همچون شانگهای و بریکس و حتی بالاتر از آن قلمداد شود لذا باید نگاه ما به این رویداد، فراتر از یک مسأله‌ی استانی و یا حتی ملی باشد.

وی در ادامه از تدوین برنامه‌هایی جهت تحقق اهداف مذکور در استان یزد خبر داد و گفت: «برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری آسیا با حضور وزرای گردشگری و رؤسای اتاق‌های بازرگانی» و «برگزاری تورهای آشناسازی فعالین فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، افراد تأثیرگذار و اصحاب رسانه‌های کشورهای عضو» از جمله این برنامه‌ها است.

استاندار یزد همچنین به تدوین برنامه‌هایی نظیر، «برگزاری همایش بین المللی دانش مرمت آثار تاریخی و معماری خاک و نشست رؤسای دانشگاه‌های کشورهای عضو مجمع در یزد» و «همایش تورگردانان و نشست‌های هم اندیشی فعالین گردشگری کشورهای عضو مجمع» اشاره کرد.

وی در پایان ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش‌های وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه، پیشنهاد کرد؛ با تشکیل کمیته‌ای ویژه با ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط، امکان استفاده هر چه بهتر از این رویداد فراهم شود.

کد خبر 727669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.