۲۶۲ میلیارد تومان از مطالبات مالباختگان شرکت‌های خودرویی تسویه شد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تسویه ۲۶۲ میلیارد تومان از مطالبات یک شرکت پیش‌فروش خودرو خبر داد.

حسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در ماه‌های گذشته یک شرکت فعال در زمینه پیش فروش خودرو با تبلیغات وسیع در سطح شهر و رسانه‌ها با اقدامات متقلبانه وعده تحویل خودرو به نرخ کمتر از بازار را داده و سرمایه‌های مردم را جمع‌آوری کرده بود.

وی افزود: بعد از اینکه شرکت توانایی تحویل خودرو و پرداخت مطالبات را نداشته با شکایت شکات، برای دو نفر از مدیران شرکت به اتهام کلاهبرداری و اخلال در نظم اقتصادی در دادسرای مرکز قزوین پرونده قضائی تشکیل شده است و متهمان با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیاردی روانه زندان شدند.

دادستان قزوین ادامه داد: بعد از بررسی‌های صورت گرفته و تلاش مجموعه قضائی و توافق نامه‌ای که بین متهمین و مالباختگان منعقد گردید، مبلغ ۶۷ میلیارد تومان از سرمایه‌های ۲۵۶ نفر از طلبکارانی که پرونده قضائی تشکیل داده بودند پرداخت گردید و ۱۹۵ میلیارد تومان از بدهی مابقی افرادی که از متهمین شکایت نکرده بودند با توافق صورت گرفته و تحت نظارت بازپرس عودت داده شد. وی

رجبی با بیان اینکه در مجموع مبلغ ۲۶۲ میلیارد تومان بابت مطالبات به سرمایه‌گذاران این شرکت عودت داده شده است، خاطرنشان کرد: فرایند پرداخت مطالبات ۱۰ نفر از مالباختگانی که حاضر به امضای توافق نامه نبوده و تمایلی به رضایت نداشتند، از طریق تشکیل پرونده قضائی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 727667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.