لحاظ پوشش کادر درمان در راهنمای اخلاق پزشکی / تکمیل تدوین سوگندنامه پزشک ایرانی

رئیس هیئت مدیره انجمن علمی اخلاق پزشکی ایران از تکمیل تدوین «سوگندنامه پزشک» ایرانی خبر داد و گفت: مکاتباتی به منظور جایگزینی این سوگندنامه با سوگندنامه فعلی یعنی سوگندنامه بقراط انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، سعید بیرودیان در نشست خبری «دهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران» اظهار کرد: سال ۹۸، کمیسیون اخلاق پزشکی تشکیل شده است و پس از تصویب این کمیسیون، شکایاتی که از طرف هیئت انتظامی ارجاع داده می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: به طور متوسط حدود ۳۰ تا ۴۰ پرونده در استان تهران در ارتباط با اخلاق پزشکی مطرح می‌شود و در حال حاضر حدود چهار پرونده درباره اخلاق پزشکی در جریان است.

رئیس هیئت مدیره انجمن علمی اخلاق پزشکی ایران با اشاره به تأثیر رعایت اخلاق حرفه‌ای و تأثیر آن در اعتباربخشی مراکز درمانی گفت: این موضوع در بخش دولتی در جریان و فعالیت‌های ترویجی اخلاق حرفه‌ای در میان متخصصان از وضعیت مناسبی برخوردار است.

بیرودیان با اشاره به ابلاغیه وزارت بهداشت در خصوص رعایت پوشش حرفه‌ای زنان کادر درمان گفت: موضوع پوشش حرفه‌ای و تمام مسائلی که می‌تواند موجب زیان برای بیماران شود و مسائلی مانند حجاب در مصوبه پوشش حرفه‌ای لحاظ شده است.

وی درباره تدوین «سوگندنامه پزشک ایرانی» گفت: سوگندنامه پزشک ایرانی تکمیل شده، مورد تأیید شورای عالی سازمان نظام پزشکی قرار گرفته و مکاتباتی به منظور جایگزینی این سوگندنامه با سوگندنامه فعلی یعنی سوگندنامه بقراط انجام شده است.

کد خبر 727653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.