۴۰ درصد تصادفات موتورسیکلت‌سواران در شب رخ می‌دهد

مدیر دفتر مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ۴۰ درصد تصادفات مورتورسیکلت در قم در شب رخ می‌دهد و حدود نیمی از تلفات موتورسیکلت‌سواران به دلیل ضربه به سر و استفاده نکردن از کلاه ایمنی بوده است.

حامد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به انجام طرح جامع موتورسیکلت در شهر قم و بررسی این پدیده در حیطه‌های مختلف ترافیکی اظهار کرد: در تحلیل تصادفات دریافتیم که رشد فوتی‌ها در تصادفات موتورسیکلت با وسایل نقلیه سنگین بیشتر مشاهده می‌شود و حدود نیمی از تصادفات موتورسیکلت سواران به دلیل ضربه به سر و عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

وی افزود: بیش از ۴۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در تاریکی شب به وقوع می‌پیوندد پس روشنی معابر و عدم وجود مشکل در چراغ‌های موتورسیکلت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیر دفتر مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: در تصادفات جرحی تصادف سقوط از موتورسیکلت ۱۵ تا ۲۰ درصد و ۵ تا ۱۰ درصد نیز تصادفات بین موتورسیکلت سواران بوده است.

خسروی تاکید کرد: بر اساس تحلیل‌ها بیشترین تصادفات موتورسیکلت در بلوار غدیر، حاج خدا کرم، بلوار امام خمینی، بلوار ۱۵ خرداد و بلوار امام رضا (ع) بوده است که در ادامه راهکارهایی برای حل این معضلات در فرایند مطالعات، تدوین خواهد شد.

کد خبر 727647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.