۲۳۰۲ شعبه اخذ رأی در آذربایجان‌غربی فعال خواهد بود

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هزار و ۱۳۴ شعبه اخذ رأی شهری و هزار و ۱۶۸ شعبه روستایی برای تسهیل حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _دوشنبه بیست‌وسوم بهمن_ در پخش زنده شبکه یک سیما با اشاره به حضور حماسی مردم آذربایجان‌غربی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: مردم استان ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته، در ۲۰ شهرستان و ۴۸ شهر آذربایجان‌غربی در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کردند و پایبندی خود به انقلاب و نظام را نشان دادند.

وی همچنین با اشاره به تمهیدات حداکثری اندیشیده شده برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان، افزود: تدابیر امنیتی و اجرایی برای برگزاری انتخابات رقابتی، سالم و باشکوه در آذربایجان‌غربی تدارک دیده شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان را نیز دو میلیون و ۴۷۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: دو هزار و ۳۰۲ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در آذربایجان‌غربی پیش‌بینی شده است که نسبت به دوره قبل، ۱۰ درصد افزایش تعداد شعب اخذ رأی را در استان شاهد هستیم.

معتمدیان همچنین از فعالیت ۸۶۱ شعبه سیار اخذ رأی در آذربایجان‌غربی خبر داد و اضافه کرد: هزار و ۱۳۴ شعبه اخذ رأی شهری و هزار و ۱۶۸ شعبه روستایی برای تسهیل حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی ۲۳ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در استان، ادامه داد: صلاحیت ۳۷۵ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی تأیید شده است که جهت تکیه بر ۱۲ کرسی استان در مجلس، با هم رقابت خواهند کرد.

معتمدیان این استان را رنگین‌کمان اقوام و مذاهب نیز معرفی کرد و یادآور شد: انتخاب نماینده یک کرسی آشوریان در مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی برگزار شد و هفت شعبه اخذ رأی ویژه اقلیت‌های دینی در استان خواهیم داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ بازرس برای نظارت بر انتخابات در آذربایجان‌غربی پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: بااقتدار نیروهای مسلح، نظامی و امنیتی، تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات در امنیت کامل، اندیشیده شده است.

معتمدیان در ادامه از شرکت ۱۵۱ هزار و ۳۵۱ رأی اولی در انتخابات در سطح استان، خبر داد و تصریح کرد: با افزایش ۴۳ درصدی تعداد نامزدها نسبت به دوره قبل، برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی، ۳۲ کاندیدا از اقوام و مذاهب و گروه‌های سیاسی مختلف در آذربایجان‌غربی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی در پایان با بیان اینکه این استان در ادوار گذشته انتخابات بالاترین مشارکت را در سطح کشور داشته است، یادآور شد: با استفاده از ظرفیت نخبگان، علما، فرهنگیان، دانشجویان و زنان برنامه‌های متنوعی برای اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی در آذربایجان‌غربی جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تدارک دیده شده است.

کد خبر 727630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.