داوطلبان انتخابات مجلس فقط یک‌بار می‌توانند حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: آخرین فرصت تغییر و ثبت نهایی حوزه انتخابیه برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی بیست‌وپنجم بهمن است و داوطلبان تنها یک‌بار می‌توانند حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، اسماعیل قزل سفلی امروز _دوشنبه بیست‌وسوم بهمن_ در نشست خبری خود با خبرنگاران در تشریح آخرین روند تعداد ثبت‌نام‌کنندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: بر اساس آمار از تعداد ۲۰ نفر برای تصدی نمایندگی مردم شریف و ولایتمدار استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده بودند، تأیید صلاحیت شش نفر صورت گرفت که در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم‌زمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفند با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه تغییر حوزه احتمالی نامزدها وجود دارد، افزود: تا شب گذشته ثبت‌نام صورت می‌گرفت اما تاکنون اطلاعاتی در این خصوص اعلام نشده است و ممکن است افزایش تعداد کاندیدهای مجلس خبرگان رهبری را داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس تاکید کرد: فرصت تبلیغات انتخابات در خبرگان رهبری از روزبیست‌وپنجم بهمن لغایت نهم اسفند به مدت دو هفته خواهد بود و از روز دهم اسفند از ساعت هشت صبح هر گونه تبلیغاتی ممنوع است.

قزل‌سفلی همچنین در خصوص انصراف کاندیدهای احتمالی، افزود: انصراف نامزدهای انتخاباتی در روز هشتم اسفند پیش‌بینی شده است و انتشار آگهی اسامی انتخابات در روز دوم اسفند از سوی وزارت کشور اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: آخرین فرصت تغییر و ثبت نهایی حوزه انتخابیه برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی در روز بیست‌وپنجم بهمن است و داوطلبان تنها یک بار می‌توانند حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با بیان اینکه در روز نوزدهم بهمن آخرین لیست شورای نگهبان اعلام شد، تصریح کرد: تعداد آرا تأیید شده نهایی در استان فارس ۸۸۱ نفر است که از این تعداد ۷۸ نفر عدم احراز، ۲۶۰ نفر عدم تأیید، عدم بررسی به علت انصراف ۸۷ نفر، عدم شرایط ثبت‌نامی ۷۵ نفر و ۱۱۴ نفر در هیئت‌های اجرایی عدم تأیید خورده بودند اما شکایت نکردند و شرایط ثبت نام نام را نداشتند که در مجموع یک هزار و ۴۹۵ نفر ثبت نام خود را نهایی کردند.

قزل سفلی خاطر نشان کرد: در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان مجموع افرادی که تاکنون تأیید نهایی شدند ۳۰۲ هستند که از این تعداد ۴۰ نفر خانم‌ها و ۲۹۸ نفر آقایان هستند.

وی اضافه کرد: کمترین تأیید صلاحیت صورت گرفته ۲۹ نفر در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، جویم، گراش و اوز بوده است که میزان تأیید در استان فارس بر اساس اعلام شورای نگهبان ۶۸ درصد بوده است و این میزان در کل کشور ۷۳ درصد است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به اینکه برابر قانون فهرست نامزدها توسط احزاب و جبهه‌ها در روز دوم و سوم اسفندماه اعلام می‌شود، اضافه کرد: با توجه به فعالیت ۷۰ حزب شناسنامه دار، این احزاب قانونی و شناسنامه دار که حزب کشوری داشته و نماینده استانی دارند، می‌توانند لیست خود را اعلام کنند.

قزل سفلی خاطر نشان کرد: داوطلبان می‌توانند از روز یکم تا ششم اسفند نمایندگان خود را در شعب اخذ رأی معرفی کنند.

وی در خصوص زمان انصراف داوطلبان افزود: داوطلبان انتخابات تا ۷۲ ساعت قبل از روز برگزاری انتخابات در روز هشتم اسفند ماه در ساعت ۸ صبح است و داوطلبان می‌توانند نسبت به انصراف خود اقدام کنند و انصراف باید به صورت کتبی به فرمانداری‌ها باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس اظهار کرد: بر اساس آمار در استان فارس برای هر کرسی ۴۳ نفر با یکدیگر رقابت دارند.

قزل‌سفلی در پایان در خصوص پراکندگی شغلی داوطلبان و تحصیلات افزود: پراکندگی شغلی داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان فارس شامل کارمند، شغل آزاد، استاد دانشگاه، بیکار، نظامی، فرهنگی، پزشک، بازنشسته، روحانی، نماینده مجلس، وکیل و قاضی است که در این میان بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در رده شغلی کارمند با بیش از ۵۴۲ متقاضی و پس از آن بازنشسته، فرهنگی، سایر و استاد دانشگاه است.

کد خبر 727626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.