۲۰۰۰ متر مربع جنگل‌ هیرکانی برای چای و کباب، دود شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از نوزدهم تا بیست‌ودوم بهمن که هوا به نسبت روزهای قبل گرم‌تر بود، به دلیل افزایش حضور مردم در دل طبیعت و جنگل‌ها شاهد بروز هفت مورد حریق معادل دو هزار متر مربع در اراضی جنگل‌های گلستان بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، حمید سلامتی با اشاره به حضور بیشتر مردم در طبیعت در تعطیلات چند روز اخیر اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی مردم و حضور به‌موقع نیروهای یگان حفاظت، حریق‌های کف‌سوز در سطح محدود مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

وی وسعت عرصه‌های جنگلی درگیر با آتش‌سوزی را دو هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: این آتش‌سوزی‌ها در علی‌آباد کتول، مینودشت، گرگان، رامیان و بندرگز رخ داد که طبق شواهد، عمده دلیل آن بی‌احتیاطی مردم در خاموش کردن آتش‌های افروخته و شعله‌گرفتن دوباره آن با کوچک‌ترین محرکی از جمله باد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان وسعت آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های جنگلی گلستان را در مقایسه با سال گذشته کاهشی دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تا اوایل بهمن، ۳۸ هکتار از عرصه‌های منابع ملی استان درگیر آتش‌سوزی شد که در مقایسه با ۷۲ هکتار مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی عامل ۹۰ درصد وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی گلستان را انسانی دانست و از مردم گلستان خواست از روشن کردن آتش هنگام حضور در عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی که فصل برگ‌ریزان پایان پیدا کرده است، پرهیز کنند و در صورت روشن کردن آتش هنگام ترک جنگل از خاموشی کامل آن مطمئن شوند.

سلامتی افزود: با توجه به هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم و افزایش احتمال آتش‌سوزی‌ها، نیروهای یگان حفاظت در تمام شهرستان‌های استان تا بیست‌وپنجم بهمن در آمادگی کامل هستند و گشت‌زنی مداوم در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را برای جلوگیری از برافروختن آتش یا خاموش کردن آتش‌های احتمالی انجام می‌دهند.

کد خبر 727591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.