کارناوال آرژانتین؛ میهمانی عمومی برای پیشواز «چهارشنبه توبه»

کارناوال آرژانتین که هر سال در دوشنبه پیش از چهارشنبه موسوم به توبه در آرژانتین برگزار می‌شود، بهانه‌ای برای برپایی یک میهمانی بزرگ عمومی و به نمایش درآوردن سازه‌های جالب پیش از آغاز چله روزه‌داری کاتولیک‌ها است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کارناوال‌ها یک رسم فرهنگی جدید در آرژانتین هستند، اما در واقع از صدها سال پیش در این سرزمین وجود داشته‌اند. کارناوال آرژانتین بهانه‌ای ایده‌آل برای برپایی یک مهمانی بزرگ با تمام تزئینات و هیجانات است که تمام خوشی‌های دوران کودکی را با بازسازی تصاویری از شیرینی‌ها، نمایش‌های سرگرم‌کننده و بازی‌های دسته‌جمعی در ذهن‌ها تداعی می‌کند.

کارناوال آرژانتین؛ میهمانی عمومی برای پیشواز «چهارشنبه توبه»

این کارناوال جشنواره سالانه‌ای است که هر سال در دوشنبه قبل از چهارشنبه خاکستر برگزار می‌شود که روز آغاز چله روزه‌داری کاتولیک‌ها است. دوشنبه و سه‌شنبه پیش از این دوره، تعطیلات ملی در آرژانتین هستند. سنت‌ها و آداب و رسوم آن نیز به شدت تحت‌تأثیر سنت‌های آفریقایی قرار دارد که عجیب‌ترین آن‌ها شامل مراسم رژه در هر آخر هفته از ژانویه تا مارس در شهر گوالگوایچو محسوب می‌شود. جشن‌های کارناوال در شمال آرژانتین محبوب‌تر از جنوب آن است که دلیل آن هم‌زمانی سنت مسیحی کارناوال با یک جشنواره قدیمی‌تر برداشت محلی محسوب می‌شود.

کارناوال آرژانتین؛ میهمانی عمومی برای پیشواز «چهارشنبه توبه»

تاریخ برگزاری کارناوال آرژانتین

کارناوال آرژانتین هر سال در دوشنبه پیش از چهارشنبه خاکستر یا توبه (اولین روز از چله روزه‌داری کاتولیک‌ها) برگزار می‌شود. این روز امسال در دوازدهم فوریه مصادف با بیست‌وسوم بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و زمان مناسبی برای استراحت و مهمانی است.

تاریخچه کارناوال آرژانتین

منشأ کارناوال آرژانتین را می‌توان در دهه ۱۶۰۰ و زمان استعمار اسپانیا جست‌وجو کرد که به‌عنوان جشن ترکیبی از میراث اسپانیایی و رقص کماندو آغاز شد که توسط بردگان سیاه‌پوست اجرا می‌شد. این رقص در ابتدا به‌طور خصوصی در خانه‌های فردی تمرین می‌شد، به‌تدریج به کلوپ‌های محلی گسترش پیدا کرد و سپس به جشن‌های عمومی خیابانی سازمان‌یافته‌تر با ماسک‌ها، لباس‌های رنگارنگ، سازه‌های شناور پیچیده و رژه در طول قرن‌ها تبدیل شدند.

کارناوال آرژانتین؛ میهمانی عمومی برای پیشواز «چهارشنبه توبه»

جشن‌های کارناوال در اوایل دهه ۱۹۰۰ به اوج محبوبیت جدیدی رسید و روزهای آن در سال ۱۹۵۶ به‌عنوان تعطیلات عمومی اعلام، اما ۲۰ سال بعد لغو شد. بسیاری از آداب و رسوم کارناوال در آرژانتین در نتیجه این تغییر مختل شد یا از بین رفت. با این حال حتی با وجود این‌که جشن‌ها مانند گذشته و به‌طور گسترده مورد تجلیل قرار نمی‌گرفتند، سنت کارناوال توسط تعداد کمی از شهرهای اسپانیایی حفظ شد. برای مثال بوئنوس آیرس در تلاش برای زنده نگه داشتن روح کارناوال، آن را به شکل دیگری به نام مورگاس جایگزین کرد که سنت‌های آن شهرت ویژه‌ای دارند و این شهر را به مرکز شلوغی از رویدادهای شاد کارناوال تبدیل کرده‌اند. جنبه‌های منحصربه‌فرد این کارناوال در تاریخ آرژانتین از طریق موسیقی، رقص و رژه‌های شاد زنده می‌شود.

کارناوال آرژانتین؛ میهمانی عمومی برای پیشواز «چهارشنبه توبه»

کد خبر 727587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.