سرکشی رئیس قوه قضائیه از زندان مرکزی اصفهان و شرکت در مراسم آزادسازی ۱۲۵۵ زندانی

رئیس قوه قضائیه در جریان سرکشی از زندان مرکزی اصفهان در مراسم آزادسازی ۱۲۵۵ زندانی و محکوم واجد شرایط شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، هم‌زمان با ایام جشن پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن سرکشی از زندان مرکزی اصفهان، در مراسم آزادی زندانیان و محکومان واجد شرایط در این ندامتگاه، شرکت کرد.

در این مراسم، به مناسبت اعیاد رجبیه و شعبانیه و یوم‌الله ۲۲ بهمن، مقدمات آزادی ۱۲۵۵ نفر از زندانیان و محکومان واجد شرایط در زندان‌های استان اصفهان، فراهم شد که عمده این زندانیان از محکومان مالی و جرایم غیرعمد بودند.

در دوره تحول و تعالی، مقوله اعطای تسهیلات ارفاقی به زندانیان و محکومان واجد شرایط با قوت بیشتری در دستور کار عدلیه است و همان‌طور که رئیس قوه قضائیه به کرّات تاکید کرده است، این ارفاق‌ها شامل حال محکومان جرایم خشن و سارقان سابقه‌دار و تهدیدکنندگان امنیت فیزیکی و روانی مردم نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در مراسم آزادسازی زندانیان واجد شرایط از زندان‌های استان اصفهان، ضمن تبریک فرارسیدن ماه پرفضیلت شعبان و یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهار کرد: آرزو دارم روزی فرا برسد که زندانی نداشته باشیم؛ تمام افراد دچار لغزش می‌شوند، مهم آن است که این لغزش‌ها تکرار نشود و فرد خطاکار درصدد جبران برآید.

زندانی که در مرخصی مرتکب جرم می‌شود تأثیر بسیار بدی روی پرونده او دارد

وی با اشاره به عواملی که در اعطای ارفاق قانونی به محکومان واجد شرایط مؤثر است، افزود: زندانیان و محکومانی که واجد شرایط بهره‌مندی از ارفاق قانونی هستند، برای اینکه در شمول این قبیل ارفاق‌ها قرار بگیرند باید چند نکته را مدنظر داشته باشند؛ نخست اینکه در ظواهر امر به اثبات برسانند که از کرده خود پشیمان و نادم هستند و قصد جبران دارند و دوم اینکه ضوابط زندان را رعایت کنند و در داخل زندان منضبط باشند و با سایر زندانیان و زندانبانان و مراجعان به زندان، رفتار صحیحی داشته باشند و در درجه سوم، هنگام عزیمت به مرخصی، از مبادرت به هرگونه تخلف و جرم پرهیز کنند و در موعد مقرر از مرخصی به زندان بازگردند و در در طول دوران مرخصی، در اجتماع و خانواده رفتار خوب و پسندیده‌ای داشته باشند.

رئیس دستگاه قضا گفت: زندانیان از اتلاف وقت خود بپرهیزند و در داخل زندان از اوقاتی که دارند برای حرفه‌آموزی و ارتقای شغلی یا ادامه تحصیل و افزایش معلومات استفاده و در کلاس‌های آموزشی زندان شرکت کنند؛ حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان، برای خود و خانواده آنها کمک حال است، از سویی دیگر، من متوجه شدم که در زندان مرکزی اصفهان، قُراء خوبی حضور دارند و زندانیان این ندامتگاه با قرآن انس پیدا کرده‌اند؛ این امر بسیار اثربخش و پربرکت است و باید تقویت شود.

حجت‌الاسلام اژه‌ای تصریح کرد: زندانیان در ندامتگاه‌ها از فرصت و بستر موجود برای اصلاح رفتار و بازاجتماعی شدن خود بهره بگیرند و از همنشینی با افراد شیطان‌صفت و بدکردار که قصد اصلاح ندارند، اجتناب کنند و پیوسته به فکر خانواده و نزدیکان خود در بیرون از زندان باشند.

خبر خوب رئیس قوه قضائیه برای زندانیان زندان مرکزی اصفهان

وی خطاب به زندانیان ادامه داد: ما در طول سال به مناسبت‌های مختلف، چند نوبت عفو زندانیان واجد شرایط را داریم، از سویی دیگر سایر ارفاق‌های قانونی نظیر آزادی مشروط و تعلیق مجازات را نیز داریم، بنابراین شما زندانیانِ واجد شرایط از این فرصت‌ها استفاده کنید و این امر همان‌طور که تاکید کردم، به نوع رفتار شما در داخل زندان بستگی دارد؛ تاکید می‌کنم که محکومان جرایم خشن و سارقان سابقه‌دار و تهدیدکنندگان امنیت فیزیکی و روانی مردم از ارفاق‌های قانونی بهره‌مند نمی‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: تمام هم و غم و جهت‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما در راستای تحقق منویات رئیس قوه قضائیه در اجرای سند تحول قضائی به ویژه در حوزه کاهش جمعیت کیفری است و از همین رو، از ابتدای سال جاری تاکنون در استان اصفهان بالغ بر ۵ هزار نفر کاهش جمعیت کیفری داشته‌ایم و دادرسی الکترونیک در استان اصفهان طی سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۷۰ درصدی داشته است.

رئیس قوه قضائیه در جریان سرکشی از زندان مرکزی اصفهان، از نمایشگاه کشفیات این زندان در حوزه موادمخدر، اشیای ممنوعه و مسروقه، بازدید به عمل آورد و توصیه‌هایی تخصصی را خطاب به مسئولان این زندان برای جلوگیری از ورود موادمخدر و اشیای ممنوعه به داخل زندان مطرح کرد.

کد خبر 727541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.