راه‌اندازی ۲۰۶ واحد غیرفعال اقتصادی با کمک دولت در همدان

معاون اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه ۲۰۶ واحد غیرفعال اقتصادی با کمک دولت راه‌اندازی شده است، گفت: ۱۰۶ درصد تعهد اشتغال استان تحقق یافت.

سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دهه فجر سال جاری در همدان ۶۰ پروژه اقتصادی با اعتبار دو هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان افتتاح و یک پروژه کلنگ‌زنی شد، اظهار کرد: با اجرای این پروژه‌های اقتصادی زمینه اشتغال ۱۷۸۴ نفر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۶ واحد غیرفعال اقتصادی با کمک دولت راه‌اندازی شده است، افزود: سال گذشته از محل تسهیلات اعطایی به واحدهای بزرگ اقتصادی در قالب تسهیلات بند «الف» تبصره ۱۸، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به استان همدان تخصیص یافت.

معاون اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: برای مشاغل کوچک کارگاهی و خانگی حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و برای مشاغل فردی ۱۶۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: با تشکیل رصدخانه پایش و کنترل تورم، از مرداد سال جاری تورم در استان همدان سیر نزولی داشته و در حالی که تورم میانگین کشور ۲.۲ بوده است، تورم ماه گذشته استان همدان ۱.۶ بود.

وی با بیان در راستای کاهش تورم از سال گذشته تاکنون در منطقه نظربیگ و شهرک مدنی بازارچه عرضه مستقیم محصولات احداث شده است، تصریح کرد: سال آینده ۱۵ مرکز عرضه محصولات در شهر همدان ایجاد خواهد شد. یکی از مصادیق مردمی‌سازی اقتصاد، استفاده از تعاونی‌ها در اشکال مختلف است که سال جاری با تشکیل ۱۳۱۶ تعاونی رتبه برتر کشور را کسب کردیم.

معاون اقتصادی استاندار همدان از شکل‌گیری دو زنجیره کشمش و سفال در استان خبر داد و گفت: سال آینده زنجیره پوشاک، مبل و منبت شکل خواهد گرفت، به علاوه در راستای مأموریت‌گرایی و مسئله‌محوری، نه مشکل اصلی استان را به ۹ دانشگاه فرستادیم تا پس از پژوهش راهکار رفع مشکلات را به استانداری ارائه دهند.

تشکیل کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی در همدان

حسینی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی در همدان تشکیل شد، گفت: اجرای این مهم آورده هزار میلیارد تومانی برای استان داشت و پارک علم و فناوری، پردیس نوآوری و فناوری کشاورزی و پارک سلامت در استان همدان ایجاد شده است.

وی افزود: ایجاد سامانه «کارینجا» یکی از اقدامات مهمی است که در صورت رسیدن به بلوغ ضمن معرفی فرصت‌های شغلی به افراد جویای کار، پس از تکمیل بانک اطلاعاتی می‌توانیم به وسیله آن برنامه‌ریزی‌های استراتژیک استان در حوزه مشاغل را در این سامانه پیاده‌سازی کنیم.

معاون اقتصادی استاندار همدان گفت: تعهد اشتغال استان ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر بوده که تاکنون ۱۰۶ درصد آن تحقق یافته است.

حسینی از سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیون دلاری خودروی برقی در منطقه جهان‌آباد خبر داد و تاکید کرد: نقاطی در سطح شهر به عنوان ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی تعیین شده است تا خودروها در مرحله اول مونتاژی وارد شوند و در مرحله بعدی در منطقه ویژه جهان‌آباد تولید خواهند شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در استان همدان، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تأمین و توزیع کالاهای اساسی برای اینکه صادرات گوشت قرمز و مرغ استان‌ها به تهران کاهش پیدا کند، این سیاست را پیش گرفته است تا بازار گوشت تهران را با واردات یارانه‌ای تأمین کند.

معاون اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: این سیاست موجب می‌شود که گوشت در تهران با قیمت کمتری عرضه شود؛ بنابراین مردم دیگر استان‌ها به این موضوع گلایه دارند و نارضایتی‌ها را در جلسات مطرح کردیم.

کد خبر 727508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.