دستگاه تی‌بی‌ام ۲۴ بهمن به بزرگترین ایستگاه خطوط متروی اصفهان وارد می‌شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه دستگاه حفار خط دو متروی این کلان‌شهر در حال حاضر حدفاصل ایستگاه‌های خلجا و امام حسین (ع) مشغول حفاری است و روز بیست‌وچهارم بهمن به ایستگاه امام حسین (ع) می‌رسد، گفت: این ایستگاه بزرگترین و عمیق‌ترین ایستگاه خطوط متروی اصفهان است.

سیدمحسن واعظی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای خط دو متروی اصفهان به‌طول ۲۴.۷ کیلومتر، ۲۳ ایستگاه طراحی شده و در حال احداث است و ۴۲ رام قطار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها، هفت سال زمان برای احداث خط دو پیش‌بینی شده بود، اما تلاش این است که زودتر از این زمان مورد بهره‌برداری قرار گیرد، افزود: مباحث مالی، احداث قطار شهری را تا حد زیادی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و برای کاهش زمان احداث خط دو، دستگاه حفار مکانیزه (TBM) در دو جبهه شامل جبهه غربی با قطر ۹.۵ متر و دو دستگاه جبهه شمال با قطر هفت متر فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: دستگاه حفار مکانیزه (TBM) شرقی جبهه دارک (شمال) روز هفدهم دی به ایستگاه طوقچی رسید.

واعظی‌فر با بیان اینکه دستگاه حفار خط دو متروی اصفهان در حال حاضر حدفاصل ایستگاه‌های خلجا و امام حسین (ع) در حال حفاری است و روز بیست‌وچهارم بهمن به ایستگاه امام حسین (ع) می‌رسد، گفت: این ایستگاه بزرگترین و عمیق‌ترین ایستگاه خطوط متروی اصفهان با بیشترین عرض سکو است و عمیق‌ترین تراز ریل نیز از آن عبور می‌کند.

وی با اشاره به سایر ویژگی‌های خط دو متروی اصفهان تاکید کرد: پیچیده‌ترین روش اجرا شامل ترکیب تمام روش‌های متداول و نوین در اجرای ایستگاه‌ها و استفاده از روشی خلاقانه و مبتکرانه در اجرا در ایستگاه امام حسین (ع) که نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد، از جمله این موارد است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: خاص‌ترین ایستگاه از نظر موقعیت مکانی در قلب شهر تاریخی اصفهان و نخستین ایستگاه تبادلی شبکه خطوط مترو نصف‌جهان از دیگر ویژگی‌های ایستگاه امام حسین (ع) خط دو متروی این کلان‌شهر است.

کد خبر 727465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریبرز کسماییان پور IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    تحصیلات آکادمیک در شکل معمول و روند قبلی آن با توجه به مطالعات آینده پژوهانه و تحولاتی که در حوزه‌های مختلف انسانی و اجتماعی اتفاق افتاده هرگز پاسخگو نیست مگر که روند تحصیلات تغییر کند که البته دیر شده،همین الان پزشکی با تمام سر و صدای خود از درمان بسیاری از بیماریها عاجز است.
  • سعید IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    1 0
    طرح یتیم شده مترو بهارستان به اصفهان چه شد پس؟؟؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    مترو بهارستان چی شد
  • مسعودعلیزاده IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    ایستگاه جوانمرد قصاب تهران به شهید انوری تغیر میکند......