استان فارس رتبه دوم جذب مواد خام محصولات کشاورزی در کشور را دارد

قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استان فارس طی دو سال اخیر با جذب مواد خام محصولات کشاورزی به میزان ۳۰۰ هزار تن مقام دوم کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علیرضا واحدی پور در مراسم افتتاح دو واحد سردخانه و بسته بندی میوه در شهرستان جهرم، اظهار کرد: در این مدت ۴۲ درصد کاهش ضایعات در محصولات کشاورزی داشته ایم و برای ۸۰۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی به ظرفیت‌های این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات باغی اشاره کرد و افزود: با توجه به تولید میزان ۵۲۸ هزار تن محصولات باغی توسط باغداران فهیم و با دانش این شهرستان که شامل ۴۳۰ هزار تن مرکبات و ۴۵ هزار تن خرما است و از طرفی در حال حاضر تعداد ۱۵ واحد سردخانه با ظرفیت ۶۰ هزار تن و تعداد ۱۶۵ واحد بسته بندی با ظرفیت ۳۵۰ هزار تن وجود دارد، جا دارد سرمایه گذاران علاقه مند به بخش کشاورزی در این زمینه فعالیت کنند.

قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: در این شهرستان ۱۴۰ هزار تن لیمو ترش، ۲۲۵ هزار تن لیمو شیرین و ۲۵ هزار تن خرمای شاهانی تولید می‌شود و در سال جاری تاکنون میزان ۶ هزار تن خرما و پنج هزار تن مرکبات به کشورهای هند، مالزی، عمان و کشورهای اوراسیا صادر شده است.

واحدی پور اضافه کرد: به منظور حمایت از باغداران، تنظیم بازار میوه، کوتاه کردن دست واسطه‌ها و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، مجوز احداث سردخانه و بسته بندی ۱۰۰ تنی میوه برای باغداران به عنوان تولیدکنندگان واحدهای کوچک مقیاس صادر می‌شود.

کد خبر 727454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.