باید به زمان‌بندی مناسب در بهسازی خاک توجه می‌شد/ مسئول فضای سبز منطقه ۳ تعلیق شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با توجه به نارضایتی راهپیمایان و مردم شهر اصفهان در یوم‌الله ۲۲ بهمن به دلیل انتشار بوی نامطبوع ناشی از عملیات کوددهی فضای سبز میدان امام(ره)، مسئول فضای سبز منطقه ۳ به منظور پاسخ‌دهی به دستگاه‌های ذی‌ربط، به حالت تعلیق از خدمت درآمد.

مجید عرفان‌منش در گفت وگو با خبرنگار ایمنا ضمن عذر خواهی از کلیه‌ی مردم انقلابی و شهیدپرور اصفهان، با توجه به نارضایتی راهپیمایان و مردم انقلابی شهر اصفهان در یوم‌الله ۲۲ بهمن شهر اصفهان به دلیل انتشار بوی نامطبوع ناشی از عملیات کوددهی فضای سبز میدان امام خمینی (ره)، گفت: مسئول فضای سبز منطقه ۳ به منظور پاسخ دهی به دستگاه‌های ذی ربط، به حالت تعلیق از خدمت در آمد.

وی با بیان اینکه خاک شهر اصفهان طی سال‌های طولانی از مواد آلی کمی بهره‌مند بوده و کوددهی به آن به میزان لازم انجام نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر این خاک دچار فقر مواد آلی شده است و اثرات آن را بر درختان می‌توان مشاهده کرد از این رو غنی‌سازی خاک میدان امام (ره) و دیگر اماکن شهری در دستور کار قرار گرفته که به‌طور موقت موجب بوی نامطبوعی شده و ظرف ایام آتی به‌طور کامل برطرف خواهد شد.

عرفان‌منش با بیان اینکه فقر مواد آلی در خاک منجر به محدودیت و فشرده شدن خاک و همچنین محدودیت در جذب آب و مواد غذایی می‌شود، ادامه داد: نقش مواد آلی در خاک برای تمام متخصصان این حوزه کاملاً آشکار است، از این رو شهرداری این کلان شهر به منظور بهبود کیفیت فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک‌های شهری طی ۲ سال گذشته تاکنون اقدام به بهسازی خاک‌های شهری کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز با اشاره به اینکه این اقدامات در قالب چند پروژه انجام می‌شود، گفت: ایجاد چاه‌های تهویه تغذیه‌ای برای عرصه‌هایی که درختان مسن و ارزشمند دارد، ایجاد چال کودها برای عمده عرصه‌های فضای سبز و ایجاد دریل هول برای تمام عرصه‌های فضای سبز پارکی و رفیوژهای فضای سبز از جمله این اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: تفاوت این اقدامات در نحوه ایجاد آن است، بدین صورت که عمق و حجم خاکی که جا به جا و مواد غذایی که به آن داده می‌شود، متفاوت است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: طی ۲ سال گذشته به طور عمده کود دهی در سطح شهر به طور وسیع انجام شده است.

عرفان‌منش خاطرنشان کرد: تأمین ردیف مالی بهسازی خاک در راستای مصوبات کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان انجام و به طور گسترده با تمرکز بر بهبود کیفیت خاک، استفاده از مواد آلی در آن از کارخانه کود آلی شهرداری این کلان شهر و تمام دامداری‌هایی که کود مرغوب تولید می‌کنند، تأمین شد.

وی افزود: طی ۲ ماه گذشته تاکنون این کود دهی در سطح شهر در ۴ مرحله تأمین مواد آلی خاک، بهسازی شرایط فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک، کود دهی سطحی عرصه‌های چمن کاری و ایجاد دریل هول‌ها ادامه داشته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه انجام این اقدامات فنی بوده و در کمتر شهری اتفاق می‌افتد، گفت: این اقدامات بتوانیم راندمان مصرف آب در خاک را با توجه به کمبود آب و خشکسالی که وجود دارد، بالا می‌برد لیکن زمان‌بندی صحیح انجام آن، باتوجه به ماهیت تاریخی و مذهبی اماکنی نظیر میدان امام (ره) باید مورد توجه ویژه مسئولین مربوطه قرار بگیرد.

کد خبر 727378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    1 0
    برید خودتون را درست کنید یه چیز هیچی را هی گندش میکنید
  • محسن IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    بوی گل و سوسن و یاسمن آمد🤣🤣🤣🤣🤣