احیای مسئله فلسطین از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

فرمانده کل ارتش گفت: احیای مسئله فلسطین و تبدیل آن به مسئله نخست جهان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، امیر سرلشکر ستاد سیدعبدالرحیم موسوی ظهر امروز -یکشنبه بیست‌ودوم بهمن‌ماه- در سخنرانی پایان راه‌پیمایی جشن پیروزی انقلاب اسلامی در شهر قزوین اظهار کرد: ۲۲ بهمن برای مردم جهان نقطه‌ای عطف در تاریخ معاصر است؛ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از پدیده‌های تعیین‌کننده در قرن بیستم به شمار می‌رود که معادلات راهبردی نظام بین‌الملل را بر هم زد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اندیشه‌های الحادی را به چالش کشید، اضافه کرد: این انقلاب در جنگ سرد و تقسیم دنیا بین شرق و غرب به پیروزی رسید و غلبه حاکمیت الهی بر زمین را نوید داد و با پیروزی خود اراده یک ملت آزاده را متجلی ساخت.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در عصری به وقوع پیوست که اندیشه‌های غیرالهی بر جهان حکومت می‌کرد و امید آزادی‌خواهان به یاس و ناامیدی گراییده بود، اما توانست با ارائه الگویی متکی بر اندیشه ناب اسلامی، یک نظام مستقل و قدرتمند را در ایران عزیز ما مستقر کند.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: انقلاب در پرتو آموزه‌های اسلام به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با تکیه بر وحدت و یگانگی، تحولی وسیع در جهان آفرید که در تاریخ ماندگار شد و بازتاب‌های گسترده و عمیقی در منطقه و جهان بر جای گذاشت. در واقع انقلاب ایران یک‌بار دیگر اسلام را به عنوان یک قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح نمود و ایستادگی در برابر قدرت‌های استعماری را ترسیم کرد.

وی اضافه کرد: انقلاب ایران آغازی بر تمدن نوین جهانی و ظهور آخرین منجی و ذخیره الهی در زمین خواهد بود و این وعده محتوم الهی است که دستاورد آن عزت و عظمت و استقلال برای ملت ایران است.

فرمانده آجا مهمترین اهداف انقلاب را استقلال‌خواهی و عزت‌طلبی دانست و گفت: انقلاب موجب بیداری مستضعفان و ملل تحت ستم و نیز شکل‌گیری جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی شده است. غرب آسیا موقعیت ممتازی در عرصه بین‌المللی دارد و به همین دلیل در طول قرون اخیر همواره مورد طمع و دشمنی بیگانگان و دشمنان اسلام قرار داشته است.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش با ذکر اینکه احیای مسئله فلسطین و تبدیل آن به مسئله نخست جهان از دستاوردهای انقلاب است، ادامه داد: مردم مظلوم و ستم‌دیده در طول ۷۵ سال تحت ظلم و ستم رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارند. در این دوران طولانی میلیون‌ها نفر شهید، مجروح، زندانی و آواره شدند و هزاران کیلومتر از خاک عظیم فلسطین به اشغال در آمده که قلب هر انسان آزاده در هر نقطه از جهان را به درد می‌آورد.

وی افزود: مبارزان و مجاهدان فلسطینی در پاسخ به ظلم‌ها و تجاوزات رژیم منحوس اسرائیل، عملیات طوفان‌الاقصی را طراحی کرده و ضعف‌های رژیم را نمایان کردند و نشان دادند این رژیم نامشروع در سراشیبی زوال قرار دارد و اگر حمایت‌های آمریکا نباشد، محو رژیم را به چشم خود می‌بینیم. اما به یاری خدا به دست مجاهدان فلسطینی این اتفاق دیر یا زود به وقوع خواهد پیوست.

فرمانده کل ارتش در ادامه صحبت‌های خود با یادآوری اینکه نسل جدید و جوان فلسطین هراسی از رژیم کودک‌کش ندارد، تصریح کرد: تنها راه احقاق حقوق مردم فلسطین را مقاومت می‌دانند و هشیارند که برای آنها هیچ سودی در مذاکره با رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

موسوی ادامه داد: مقامات غربی که ادعای آزادی و دموکراسی دارند، نه تنها علیه جنایات رژیم موضع‌گیری نکردند بلکه حداکثر حمایت را به عمل آوردند و در برابر جنایات رژیم ناتوان و ضعیف ظاهر شدند.

وی یادآور شد: در این شرایط اقدام جدی و تأثیرگذار ملت‌های آزادیخواه جهان علیه رژیم ضروری است تا با قطع شریان‌های حیاتی رژیم، مانع ادامه جنایات و تحقق حقوق مردم فلسطین شوند و داغ بدنامی را از چهره خود پاک کنند.

کد خبر 727372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.