چرا تیم ملی فوتبال در جام ملت‌ها موفق نبود؟

گفت‌وگوی تلویزیونی مربی تیم ملی فوتبال ایران در ارتباط با حذف تیم ملی از جام ملت‌های آسیا آن‌چنان که انتظار می رفت نتوانست افکار عمومی را متقاعد کند و توجیه پشت توجیه برای دلایل ناکامی تیم ملی ایران به گوش مخاطبان تلویزیونی رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همان مدل شنل عربی که بیست‌وهفتم آذر سال گذشته بر تن لیونل مسی رفت تا کاپ قهرمانی جام جهانی را به بالای سر ببرد، پس از ۱۴ ماه به حسن الهیدوس، کاپیتان قطری‌ها رسید تا میزبان جام ملت‌های آسیا بتواند برای دومین دوره متوالی بر بام فوتبال قاره آسیا بایستد و با این قهرمانی در لیست رکوردشکن‌ها قرار گیرد.

همیشه پای «مردم» در میان است

قطری‌ها در شرایطی به این افتخار دست پیدا کردند که این قهرمانی به نوعی با حسرت مردم ایران همراه شد چرا که تیم ملی ما در آستانه رسیدن به فینال به قطر باخت تا حسرت رسیدن به این عنوان برای تیم ملی ما به بیش از ۵۰ سال افزایش پیدا کند. البته امروز برای اینکه بتوانیم غم قهرمان نشدن ایران را کم کنیم باید دل خوش به این باشیم که فوتبال ما به قهرمان تورنمنت باخته و قطری‌ها اگر ما را بردند در پایان هم روی سکوی قهرمانی ایستادند. البته خود قطری‌ها نظری غیر از این دارند و اکرم عفیف، آقای گل جام و بهترین بازیکن این مسابقات شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الکاس تاکید کرد که سخت‌ترین مانع قطر برای رسیدن به عنوان قهرمانی تورنمنت تیم ازبکستان بوده است و این یعنی ما به عنوان رقیب نیمه‌نهایی نتوانستیم قطر را به حذف نزدیک کنیم.

همیشه پای «مردم» در میان است

فوتبال ما در شرایطی در رسیدن به عنوان قهرمانی ناکام ماند که در این دوره مسیر همواری برای رسیدن به عنوان قهرمانی داشت و حذف مدعیانی همچون کره جنوبی، ژاپن، عربستان، عراق و حتی استرالیا این پیش بینی را به‌وجود آورد که فوتبال ایران بتواند با گذر از سد قطر و اردن به این افتخار بزرگ دست پیدا کند، اما این اتفاق نیفتاد و توجیهات سعید الهویی دستیار امیر قلعه نویی در تیم ملی هم نشان داد که فوتبال ملی ما هنوز راهی دراز برای رسیدن به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا دارد. استفاده الهویی از کلماتی شیک و نه‌چندان عامه‌پسند با واکنش مجریان برنامه تلویزیونی روبه‌رو شد و مربی تیم ملی نتوانست مخاطبان را قانع کند که چرا تیم ملی ما با وجود داشتن امید به گل بالا در برابر رقیبان و درصد بیشتر مالکیت توپ نتوانست در برابر قطر شانسی برای پیروزی پیدا کند؟

همیشه پای «مردم» در میان است

تعویض‌های نه‌چندان مؤثر و استفاده از تاکتیک بازی مستقیم هم به نوعی توسط مربی تیم ملی و البته محمود فکری که به عنوان پشتیبان وی در کنارش نشسته بود مورد تحلیل قرار نگرفت تا ماجرای محاکمه تلویزیونی سرمربی تیم ملی در سال ۲۰۰۷ دوباره بعد از ۱۷ سال تکرار نشود.

پیوند زدن ناکامی تیم ملی به وجود نداشتن زیرساخت‌ها آن هم در روزگاری که نصف بیشتر بازیکنان ملی‌پوش ما به عنوان لژیونر در بقیه کشورها بازی می‌کنند با واکنش جالب جواد خیابانی به عنوانی مجری روبه‌رو شد، اما با این وجود فضا به سمتی پیش رفت که در نهایت هیچ‌کس نفهمید مقصر نرسیدن تیم ملی به فینال چه افرادی بوده‌اند و فقط توقعات مردم از این تیم عاملی برای افزایش فشار و استرس بوده است.

همیشه پای «مردم» در میان است

این عادت قدیمی فوتبال ماست که هیچ‌کس بعد از ناکامی حاضر به استعفا و پذیرش ناکامی‌هایش نبوده و به‌طور قطعپس از گذشت یکی دو هفته مردم هم یادشان خواهد رفت که فوتبال ملی ما با داشتن این همه ستاره نتوانست از سد قطری عبور کند که چهار ماه قبل با زدن چهار گل شکستش داده بودیم.

کد خبر 727344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.