آشنایی نسل جدید با چگونگی وقوع انقلاب ضروری است

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: نسل امروز باید با چگونگی وقوع انقلاب و رشادت مردم در تحقق این مهم آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی شامگاه _ شنبه، بیست‌ویکم بهمن _ در بازدید از نمایشگاه عکس‌های دیده نشده از دوربین حاج یدالله حجازی پور اولین عکاس بازار یاسوج از دهه ۴۰ الی دهه ۹۰، اظهار کرد: روزی که عکس نبود مردم در خاطرشان تصویرها را ضبط می‌کردند، صنعت عکاسی اتفاق بزرگی را رقم زد و خاطره‌هایی که محو می‌شدند به لطف این صنعت برجا ماندند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار تاریخ کتبی و شفاهی عکس‌ها یک به یک تاریخ مصور هستند و شاید گویاتر از تاریخ کتبی و شفاهی باشند، افزود: در تاریخ کتبی گاهی بعضی امور را می‌شود نوشت که واقعیت ندارد و در تاریخ شفاهی هم برخی مفاهیم از ذهن و بسیاری از دست می‌روند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، گفت: اما در تاریخ مصور یک اتفاق بزرگ رقم زده می‌شود و آنچه رخ داده به نمایش گذاشته می‌شود، البته خدا کند بشر آنگونه که در گفته‌ها و نوشته‌ها دست می‌برد در تصویرها دخالت نکند.

وی تصریح کرد: این عکس‌ها بسیاری از خاطرات را برای ماهایی که در این راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردیم زنده می‌کند و احساس می‌کنم خاطره‌انگیزی این مسئله فقط برای ماها نیست.

آیت‌الله ملک حسینی با بیان اینکه بچه‌های نسل جدید اگر به دیدن این عکس‌ها بیایند اگرچه خاطره ندارند، اما اثر یک خاطره بر نهادشان گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: تصویر پدران‌شان، عموها، دایی‌ها، خاله و عمه‌ها را می‌بینند که با رشادت و مردانگی یک اتفاق بزرگ به نام انقلاب را رقم زدند و بدون شک باید از این رخداد بزرگ و ثبت خاطرات و رخدادهای تاریخی برای حفظ درک، فهم و رشد نسبت به آینده پاسداری شود.

وی افزود: طبیعتاً اگر ثبت این عکس‌ها در گذشته برای امروز خاطره است، امروز هم برای آینده همین ویژگی را خواهد داشت، اما به روز بودن انسان این است که نه به خاطره‌های گذشته فکر کند و نه به اینکه خاطره‌ای برای آینده خواهد بود.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان گفت: انسان باید هر روز احساس کند روز زندگی، نشاط، دینداری و سیر به سوی خداوند متعال است.

وی افزود: انسان باید بداند تصویر او را اگر دوربین‌ها ثبت نکنند، فرشتگان تصویرش را برای قیامت او ثبت و ضبط خواهند کرد.

کد خبر 727305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.