نوسازی یک‌ میلیون مسکن روستایی در کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان دولت سیزدهم یک‌میلیون خانه روستایی بازسازی و نوسازی می‌شود که ۴۰۰ هزار خانه در سال جاری و ۶۰۰ هزار خانه نیز سال آینده مورد مرمت و نوسازی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهرداد بذرپاش شامگاه امروز -شنبه بیست‌ویکم بهمن‌ماه- در جلسه شورای تأمین مسکن استان قزوین که در سالن جلسات شهیدحاج‌قاسم سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تا پایان دولت سیزدهم یک‌میلیون خانه روستایی بازسازی و نوسازی می‌شود که ۴۰۰ هزار خانه در سال جاری و ۶۰۰ هزار خانه هم در سال آتی مورد مرمت و نوسازی قرار خواهند گرفت.

وی از الحاق یک‌میلیون قطعه زمین به بافت روستایی هم تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: یکی دیگر از سیاست‌های دولت حل زمین‌های مسأله‌دار مثل عظیمیه است که امروز عملیات توزیع برق و آب در آن آغاز شد و از حالت بن‌بست خارج شد.

دبیر شورای عالی تأمین‌مسکن تعیین تکلیف مسکن مهر را از اقدامات دیگر دولت برشمرد و اضافه کرد: زمان تحویل دولت موضوع اتمام مسکن‌های مهر عنوان شد که ۲۴۰ هزار مسکن مهر بر عهده ما بود؛ با این حال تحویل این مسکن‌ها به دلیل فقدان آورده از سوی مالک کار بسیار دشواری بود که برنامه‌ریزی شده تا پایان دولت بتوانیم آن را انجام دهیم.

بذرپاش با اشاره به حوزه کاری شهرداری‌ها ادامه داد: این دستگاه‌ها در نوسازی بافت فرسوده شرکای ما هستند که منفعت دوجانبه را دریافت خواهند کرد، اول اینکه امنیت منازل مسکونی افزایش می‌یابد و سپس اینکه بافت شهر خدمات بهتری به شهروندان ارائه خواهد کرد.

وی بر لزوم جایگزینی نظام مدیریتی در شهر جدید مهرگان تأکید کرد و گفت: برای تقویت سرانه خدمات روبنایی در مهرگان قرار شد ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه، مسجد و سایر شهرها از محل منابع ساخت شهرک‌های جدید تأمین شود. در ضمن ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مهرگان الحاق خواهد شد تا واگذاری مسکن در آن قوت بگیرد. در ضمن مشکل دیگر این شهر نبود شعب بانک است که این روزها به علت کانون جمعیتی نیازمند توجه جدی است.

رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت حمل‌ونقل ریلی استان قزوین اشاره کرد و افزود: ارتقای اداری راه‌آهن قزوین و همچنین راه‌اندازی مسیر قزوین تا هشتگرد منجر به توسعه حمل‌ونقل ریلی در این استان و استان‌های همجوار می‌شود.

بذرپاش ادامه داد: در شمال آزادراه قزوین-زنجان ۴۶ هکتار از زمین‌های بنیاد شهید و ایثارگران باید در اختیار خانواده شهدا و ایثارگران قرار بگیرد و مراحل احداث مسکن برای ایثارگران هم به سرعت اجرایی و انجام شود.

وی بر لزوم تسریع در ابلاغ طرح تفصیلی و جامع مرتبط با شمال آزادراه قزوین-زنجان توسط شورای عالی شهرسازی و معماری تصریح کرد: برای ارتقای ایمن‌سازی آزادراه کرج-قزوین-زنجان لازم است که اعتبارات لازم تا دو سوم به شکل ملی و یک‌سوم از استان تأمین شود که تا چهار ماه آینده عملیات آن آغاز شود.

کد خبر 727296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.