ضرورت وجود صنایع فرآوری و تبدیلی در مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مازندران ظرفیت بالایی در کشاورزی دارد، اما صنایع فرآوری و تبدیلی در این استان نداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، آیت الله محمدی لائینی امروز _شنبه بیست‌ویکم بهمن_ در آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی استان در ساری با اظهار اینکه این استان حداقل باید دو وزیر کشاورزی و ورزش را در کابینه داشته باشد، اظهار کرد: مازندران در این دو حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه ۱۴ نمونه ملی کشاورزی نشان می‌دهد چقدر ظرفیت و استعداد داریم اما با همه این ظرفیت‌ها درآمد ارزی خوبی نداریم و شرایط مناسب نیست، تصریح کرد: محصول کشاورزان می‌پوسد اما صنایع فرآوری و تبدیلی نداریم و گرفتار بازار و واسطه‌ها هستیم که هرساله بر سر برنج و مرکبات و کیوی ما می‌زنند و کشاورزان را ناامید می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه کشاورزان مازندرانی مظلوم هستند، استعداد هست اما هزاران مانع و مشکل و دلال هم هست تا کشاورز به منافع اقتصادی خوبی نرسد، افزود: انقلاب اسلامی از این مدیریت ضعیف راضی نیست و متناسب با انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی و سایر حوزه‌ها انقلاب نکردیم.

مازندران در زمره ۵ استان برتر کشاورزی ایران

بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه مازندران علاوه بر تولید ۷.۶ میلیون تن محصولات کشاورزی جزو ۱۰ استان برتر کشور از نظر حجم تولیدات کشاورزی است، با در اختیار داشتن ۱۰ درصد اقتصاد کشاورزی کشور، برترین اقتصاد در کشاورزی کشور است.

مؤمنی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی ادعای این را نداریم که وضعیت مناسبی داریم اما با حضور همه مردم در پای صندوق‌های رأی می‌توانیم نمایندگان خوبی را برای بهبود وضعیت کشاورزی استان انتخاب کنیم، اظهار داشت: کشاورزی مازندران در حال حرکت به سمت کشاورزی دانش بنیان و صنعتی شدن است.

مؤمنی گفت: اگر نتوانم برای کشاورزی استان قدمی بردارم از این مسئولیت خداحافظی خواهم کرد اما باید جوانان مؤمن انقلابی را باور داشته باشیم و فرصت کافی برای رشد این جوانان را به آنها بدهیم تا نتیجه فعالیت آنها دیده شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۴ نمونه ملی و ۷۶ نمونه استانی داریم، افزود: همواره مازندران جزو ۵ استان اول کشور در این زمینه بوده است و این ظرفیت را داریم تا تعداد نمونه‌های ملی و استانی بخش کشاورزی را افزایش دهیم.

کد خبر 727272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.