واردات ۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۲۵ میلیون تن واردات محصولات کشاورزی در کشور وجود دارد و باید سیاست جایگزینی واردات را انجام دهیم چرا که برخی محصولات قابلیت تولید داخل را ندارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، خانی نوذری امروز _شنبه بیست‌ویکم بهمن_ در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی مازندران که با حضور نماینده ولی فقیه در استان در ساری برگزار شد، با اشاره یکی از برکات انقلاب اسلامی حوزه کشاورزی است که حجم تولیدات از ۲۶ میلیون تن در اول انقلاب به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است درحالیکه سطح زیرکشت افزایش نداشته است، تصریح کرد: با ۱۳۰ میلیون تن تولید و ۷ میلیون تن صادرات تراز تجاری خوبی داریم اما هنوز جای کار داریم تا در این بخش به پیشرفت‌های بیشتری برسیم.

وی با تاکید بر اینکه سالانه ۲۵ میلیون تن واردات محصولات کشاورزی داریم و باید سیاست جایگزینی واردات را انجام دهیم چرا که برخی محصولات قابلیت تولید داخل را ندارند اما بسیاری از محصولات را می‌توان در داخل تولید کرد، عنوان کرد: صادرات ۷ میلیون تن محصول کشاورزی برای ایران عدد بالایی نیست و می‌توان این رقم را افزایش داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بین همه استان‌ها، مازندران یکی از مستعدترین استان‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی است که زیرساخت‌های آن باید فراهم شود، ادامه داد: تولید خُرد باید از بین برود و به جای آن تولیدات صنعتی داشته باشیم تا حجم زیادی از محصول را تولید کنیم که پاسخگوی نیاز سایر کشورها باشد.

وی توسعه صنعت بسته‌بندی و پایانه‌های صادراتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید بتوانیم در بسیاری از محصولات خودکفا شویم و افزایش صادرات را شاهد باشیم.

کد خبر 727268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.