افتتاح  ۳۰ پروژه آموزشی در استان اصفهان/ کلنگ زنی یک مدرسه خیرساز در گلشهر

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: در دهه فجر امسال ۳۰ پروژه آموزشی در قالب ۱۵۵ کلاس درس با ۱۹۸ میلیارد تومان اعنبار در استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، ناصر فتحی امروز _شنبه بیست‌ویکم بهمن‌- در آئین کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های آموزشی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: خیرین با دل کندن از مادیات دنیا به فلسفه وجودی خود پی بردند و در امر مدرسه سازی به کمک آموزش و پرورش شتافتند.

وی افزود: دولت وظیفه ساخت و ساز مدارس را برعهده دارد، اما به دلیل محدودیت منابع مالی امکان ساخت و ساز فضای آموزشی بدون کمک خیرین و اولیای دانش‌آموزان امکان‌پذیر نیست.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۲۵۰ پروژه آموزشی با اعتبار ۱,۶۰۰ میلیارد تومان در استان اصفهان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: ۸۰ درصد اعتبار این پروژه‌ها از سوی خیرین پرداخت شده است.

فتحی از افتتاح ۸۳ پروژه آموزشی در قالب ۴۳۳ کلاس درس با ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جاری خبر داد و افزود: در دهه فجر امسال ۳۰ پروژه آموزشی در قالب ۱۵۵ کلاس درس با ۱۹۸ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

وی از استانداردسازی وسایل گرمایشی ۱۷ هزار کلاس درس مدارس غرب استان اصفهان طی سال‌های گذشته خبر داد و گفت: ۹۰ درصد وسایل گرمایشی مدارس غرب استان استانداردسازی شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه در دولت سیزدهم وسایل گرمایشی دو هزار و ۸۰۰ کلاس در استان اصفهان استانداردسازی شده است، افزود: در حال حاضر استانداردسازی وسایل گرمایشی ۷۰۰ کلاس درس در دست اقدام است.

فتحی با اشاره به اینکه طبق قانون سازمان نوسازی مدارس وظیفه ساخت مدرسه در منطقه مسکن مهر و ملی مسکن ندارد و باید سازمان مسکن و شهرسازی فضای آموزشی احداث کند، افزود: با توجه به جمعیت ساکن در مناطق مسکن مهر و ملی مسکن شهر گلپایگان، در آینده بحران نبود مدرسه جدی است و باید مسکن و شهرسازی ۲۵ مدرسه ۱۲ کلاسه در این دو منطقه بسازد.

وی گفت: در شهرستان گلپایگان هشت پروژه آموزشی نیمه تمام داریم که هفت پروژه اعتبار آن تأمین شده است و تا سال تحصیلی ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسند.

در شهر گلشهر کمبود فضای آموزشی داریم

باقر عبیری، مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با بیان اینکه با کمک خیر والامقام اسدالله فیضی عملیات ساخت مدرسه شش کلاسه در شهر گلشهر کلنگ زنی شد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این واحد آموزشی تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در شهر گلشهر با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و دو مدرسه به دلیل فرسودگی و فرونشست تعطیل شدند که امید می‌رود با کمک خیرین گلشهری و سازمان نوسازی مدارس فضاهای آموزشی جدید احداث شود.

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با اشاره به افتتاح مجتمع کارگاهی برق و مکانیک هنرستان ابوذر شهر گلشهر در زمینی به مساحت ۲۶۰ مترمربع، افزود: برای ساخت این مجتمع کارگاهی سه میلیارد تومان، و برای تأمین تجهیزات آن یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

عبیری با اشاره به ساخت چهار کلاس درس در مدرسه شهید فیروزی شهر گلشهر با اعتبار سه میلیارد تومان، ادامه داد: به مناسبت دهه فجر آزمایشگاه شیمی، فیزیک و زیست شناسی در پژوهش سرای دانش‌آموزی مرحوم سعادتی با همت مجمع خیرین مدرسه ساز گلپایگان، و مرکز جامع سنجش، آموزش و بادگیری با کمک خیرین راه‌اندازی شد.

کد خبر 727266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.