اجرای ۲۵ طرح بازآفرینی شهری در مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: در حال حاضر در مازندران ۲۵ طرح بازآفرینی شهری و نیز سه طرح احیای بافت قدیم در دست اجراست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی دیوسالار امروز_شنبه بیست‌ویکم بهمن_ در جمع خبرنگاران در حال حاضر ۵۲ طرح توسعه شهری را با حدود ۹۴۰ درصد رشد نسبت به پیش از انقلاب اسلامی در مازندران در دست اجراست، اظهار کرد: در طراحی فضای شهری و طرح ویژه بافت قدیم نیز قبل از انقلاب هیچ اقدامی صورت نگرفته درحالی‌که طرح در طراحی فضای شهری، سه طرح در بافت قدیم و ۲۵ طرح در بازآفرینی شهری در حال اجراست.

دیوسالار با اشاره به عملکرد مسکن و شهرسازی در بخش مهندسی و ساخت، مسکن و املاک و شهرسازی طی طول ۴۵ سال پس از انقلاب اظهار کرد: در این چهار دهه از سه هزار و ۲۲۰ کیلومتر کل راه‌های استان تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر با ۲۲۵ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: قبل از انقلاب هیچ برنامه‌ای برای تأمین مسکن وجود نداشته اما پس از انقلاب بحث مسکن مهر به عنوان یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت بوده که ۹۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی این استان در مسکن مهر قابل بهره‌برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در دولت سیزدهم سهمیه مازندران را ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی عنوان و مطرح کرد: هم‌اکنون ۱۲۹ هزار نفر ثبت نام کردند که تاکنون ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۴ مؤلفه مسکن حمایتی آغاز شده است.

دیوسالار یادآور شد: پس از انقلاب ۳۶ کیلومتر آزادراه در مازندران ساخته شده است که مهمترین آن قطعه چهارم آزادراه مرزن آباد چالوس بوده و آزادراه ساری قائمشهر درحال احداث است در حالی‌که قبل انقلاب مازندران هیچ آزادراهی نداشت.

وی بیان کرد: ۱۰۵ درصد در بزرگراه‌ها و آزادراه‌های استان رشد داشتیم که قبل از انقلاب ۷۰۰ کیلومتر کل راه‌های ما بوده و اکنون به هزار و ۴۳۵ کیلومتر رسیده است.

کد خبر 727260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.