چهارمحال و بختیاری همواره استکبار ستیز بوده است

وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: چهارمحال و بختیاری همواره پشتیبان خاندان عصمت و طهارت بوده است و شما کمتر سراغ دارید که یک ایل بصورت یک دست شیعه باشد این استان در تمام فراز و فرودهای تاریخ با حب ولایت استکبار ستیز بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری صولت مرتضوی امروز _ شنبه بیست‌ویکم بهمن _ در مراسم گرامی داشت روز چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی بزرگترین بیعت نمادین انقلاب است که بسیاری حکایت آن را نمی‌دانند و حتی می‌توان گفت در حد بیعت همافران با امام است بیعتی که دست اندازها را برای انقلاب اسلامی برداشت.

وی افزود: ۲۰ بهمن ماه روز طلایی انقلاب اسلامی بود که صدای بلند شجاعانه بختیاری‌ها با امام و نهضت در ایران و جهان طنین‌انداز شد.

وزیر کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: پهلوی دوم از ریشه و اصالت بختیاری آگاه بود و برای پنهان کردن بی ریشگی خود با بختیاری‌ها وصلت نمایشی کرد.

مرتضوی گفت: در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی به دو دلیل فضای استان به شدت امنیتی شد یکی محیط عشایری و دوم کشش شدید مردم به نهضت امام خمینی (ره) بود.

وی عنوان کرد: اسناد سواک نشان می‌دهد که فضای استان به شدت طرفدار انقلاب و امام (ره) و مردم این استان ارزش والایی برای روحانیت قائل بودند.

وی تاکید کرد: شاپور بختیار نخست وزیر وقت اساساً ریشه‌ای در این استان نداشت و چیزی جز نام و شهرت از این استان به ارث نبرده بود.

وزیر کار و رفاه اجتماعی افزود: سفارت آمریکا می‌دانست بختیاری‌ها ظرفیت بسیاری بزرگی برای کشور هستند و آن‌ها می‌خواستند از بختیار برای از بین بردن انقلاب استفاده کنند اما بیعت ۲۰ بهمن نقشه‌های آن‌ها را از بین برد و بستر تسریع سقوط پهلوی ایجاد کرد.

مرتضوی اضافه کرد: تاریخ نگاری معاصر باعث مسکوت ماندن قیام ۲۰ بهمن شده است.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری همواره پشتیبان خاندان عصمت و طهارت بوده است و شما کمتر سراغ دارید که یک ایل بصورت یک دست شیعه باشد این استان در تمام فراز و فرودهای تاریخ با حب ولایت استکبار ستیز بوده است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: سخت‌ترین مأموریت‌ها در هشت سال دفاع مقدس مربوط به تیپ ۴۴ قمربنی هاشم بود.

کد خبر 727258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.