کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: کارگاه‌های آموزشی و مهارتی فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، مهرداد عظیمی در سفر به این استان ضمن بازدید از مرکز کشاورزی و روستایی دارایی خرم‌آباد با اشاره به این‌که آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات مهم کشور است، اظهار کرد: طبق تاکید مقام معظم رهبری هر مسئولی در هر جایگاهی وظیفه دارد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام و عمل کند که خوشبختانه این کارگاه توانسته است در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کند.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین مطالبه مردم، از دولتمردان بحث اشتغال است، اظهار کرد: کارگاه بانوی ایران زمین در این زمینه توانسته است به درستی عمل کند.

عظیمی با اشاره به بحث سرمایه انسانی که متأسفانه گاهاً مورد غفلت قرار می‌گیرد، افزود: با توجه به این‌که امروز مهم‌ترین وعده دولت کاهش بیکاری و توسعه اشتغال است، در همین راستا تمام کارگاه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای با آموزش و مهارت به توسعه سرمایه انسانی کمک می‌کند یعنی اگر فردی مهارتی بیاموزد قطعاً بیکار نمی‌ماند.

وی با بیان این‌که مشابه این کارگاه در هیچ استانی یافت نمی‌شود، اضافه کرد: این کارگاه نقش خود را در توسعه اشتغال نیز به خوبی ایفا کرده است.

عظیمی با اشاره به وجود ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی در کشور ادامه داد: طبق تعریف معاونت اشتغال از شغل هر اقدام و عملی که منجر به درآمد شود شغل نامیده می‌شود و سازمان فنی و حرفه‌ای دارای پتانسیل بالایی است و به جرأت می‌توان گفت تمام خروجی‌های آموزشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی آن به اشتغال منجر می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حمایت از مهارت آموزان گفت: با بانک‌ها وارد مذاکره شدیم و قول‌هایی نیز دادند و کارگاه‌هایی که در استان‌ها نیاز به کمک ویژه دارند را حمایت کنند.

کد خبر 727256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.